♥pilutta♥ Skrevet 20. januar 2007 #1 Skrevet 20. januar 2007 Hei! Jeg har en skjønn gutt på 16 dager:-) vi har litt problemer med ammingen, men jeg ønsker veldig å få det til! problemet er at han ikke legger godt nok på seg, altså har jeg ikke nok melk til min kjære gullklump. Det ene brystet virker fullt av melk, men det andre er bortimot tomt. Det kommer noen få dråper ut, men det er ikke mye å skryte av. Det er også mye mindre enn det andre brystet. Hva kan jeg gjøre for å få opp produksjonen? Jeg pumper meg noen ganger i døgnet. På forhånd takk:-)
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #2 Skrevet 20. januar 2007 Det der er så tussig, å slite med melka.. bekymrer seg masse for den lille! Har du prøvd amme-te? Pass på å drikk masse, mye mer nå enn til vanlig. Kroppen trenger en del væske for å kunne produsere melk. Prøv å legg til gutten noe oftere, kanskje vil kroppen da etterjvert skjønne at den må produsere mer melk. Kroppen er finurlig på det viset der.. Håper virkelig det ordner seg for deg, slik at du kan få masse kos med amminga Lykke til!
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 20. januar 2007 #3 Skrevet 20. januar 2007 Gi han mat når han vil ha fra den ene puppen så pumper du den andre like ofte, la det pumpe i min. 10-15 min. selv om det kommer ikke en dråpe. og ikke minst drikk masse, mye melk og.
high five Skrevet 20. januar 2007 #4 Skrevet 20. januar 2007 Det bare en ting som får opp melkeproduksjonen og det er hyppig amming el pumping. Jeg opplevde det samme som du med vårt tredje barn, og jeg ammet henne med bare en pupp til hun var ett og et halvt år. Hun ville rett og slett ikke ha den andre puppen. Du må ikke gi opp ammingen selv om det er lite melk i en pupp, i verste fall går de godt med en bare en:)
♥pilutta♥ Skrevet 20. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2007 Så det er fortsatt mulig at produksjonen tar seg opp? trenger litt oppmuntring:-)
2 Hærligheter! Skrevet 20. januar 2007 #6 Skrevet 20. januar 2007 Ja,det er mulig!! Jeg gjrde efil å ammet kun på en pupp,så den andre ble nesten helt tom..Men så begynte jeg å legge han litt til begge brystene,og pumpe meg,da følte jeg melkeproduksjonen gikk opp!!
Gjest Skrevet 20. januar 2007 #7 Skrevet 20. januar 2007 JADA, FULLT MULIG;-) Slet med lite melk i begynnelsen jeg også. Brukte hjelpebyste når jeg måtte gi ekstra tillegg (se ammehjelpen.no, kjempegreit å bruke hvis du må gi mme). Så trappet jeg gradvis ned mme (har så og si fullammet henne bortsett fra en uke). Har den siste mnd slitt med at jeg ikke får utdrivningsrefleks fra venstre pupp, resultatet ble at jeg ikke hadde noe melk der og fullammet fra høyre. Hun er nå 4,5 mnd. Bestemte meg for å få venstre pupp oppe og gå igjen, fikk nesespray fra legen for å få utdrivningsrefleksen igang og la henne HVER gang på venstre side først. Villle hun ikke, la jeg henne i tvillingsstilling slik at hun trodde hun fikk hø pupp. Nå har jeg iallefall litt melk i venstre pupp. Anbefaler deg å legge babyen til "verstingspuppen" først. Det eneste som hjelper er som de andre sier: legg babyen til OFTE (selv følte jeg at jeg satt med puppa konstant ute i begynnelsen for å få opp produksjonen). Jeg hadde mye melk på natten og morgenen slik at jeg alltid pumpa meg helt tom da. Det er slitsomt, og jeg husker jeg tenkte på kveldene at dette orker jeg ikke mer, men når morgenen kom hadde jeg mer energi og bestemte meg for å prøve igjen. Lykke lykke til, dette klarer du helt sikkert!!!!!!!
♥pilutta♥ Skrevet 20. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 20. januar 2007 Tusen takk for gode ord:-) Jeg legger han alltid til på den "tomme" puppen først, men der vil han ikke ligge lenge..hehe.. så får han "godpuppen". Pumper tilslutt den tomme puppen, og fikk nettopp ut 20 ml, det er vel litt bra? Det er så mange fordeler ved amming, så jeg kan ikke gi opp ennå!
Gjest Skrevet 20. januar 2007 #9 Skrevet 20. januar 2007 Nei, de skjønner fort at der er det ikke noe å hente også blir det en ond sirkel, prøv tvillingstillingen, noen barn går på den;-) 20 ml er ikke verst i hele tatt!!! Han er jo ikke så gammel og den lille magen trenger jo ikke så mye ennå. Da jeg fant ut at min venstre pupp var tom fikk jeg ut 10 ml på morgenen (da det er mest) og da var snuppa mi 4 mnd!!! Nå får jeg heldigvis ut mer, men er nok ikke mer enn 50 ml tror jeg. Ja, er så koselig å amme når det går seg til, så det er absolutt verdt litt strev;-)
♥pilutta♥ Skrevet 20. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 20. januar 2007 Godt å høre at det ikke bare er jeg som strever, føles ganske ensomt til tider. Men nå har jeg nytt mot! :-) :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå