Gå til innhold

Oktober: Tenner?


nette06

Anbefalte innlegg

Noen som har fått tenner enda?

Jenta mi sikler og gnager på hendene..

Er forkjølet og sår i rumpa... men syntes det er vanskelig å se om det kommer noe..

Noen tips?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på om min tulle holder på med tenner og, sikler og gnager (det gjorde storesøster og men første tann kom ikke før hun var 5mnd) Men hun hadde og høy feber for et par dager siden uten å ellers være syk + litt forkjølet og urolig mage.... Synes jeg ser to hvite flekker nede fremme i munnen (er jo umulig å få vekk den tungen, he-he) Men jeg kjenner ikke tennene når jeg stryker over med fingrene så de er vel et stykke unna enda. Pleier å bli rødt/klump gjerne før tannen kommer gjennom, smør på med dentinox (eller hvordan det skrives) hvis det virker som om det gjør vondt... (Min hadde vondt hver gang...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie sikler mye og gnager hele tiden på hendene sine..Er garantert noe på vei her ja. Men helsesøster sa at de kunne holde på slik mange mnd før tennene virkelig kom...Så blir spennende å se når de kommer=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Julie sikler også mye og gnager på hendene men d trenger ikke bety at hun får tenner. Noen barn reagerer ikke når de får tenner, mens andre blir sutrete og syke. Kjenner ingenting når jeg kjenner med fingeren på gommene hennes. Men kjenner noen som har fått tann allerede nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min har fått en tannebiss, han fikk den da han var 2 mnd ca, husker ikke helt nøyaktig:) var sikling og biting da og, så hos oss så var det hvertfall et tegn på tenner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min held også på å få tenner, har store klumpar på gommene der hjørnetennene kjem. Kjenner også antydning til tenner nede fremst, klumper i gommen der òg. (Han er født 28. oktober)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mi lille snuppe er i ferd med å få si første tann nå. Det vises som et hvitt, hardt lite merke nede i gommen (framtann). Hun har hendene nærmest konstant i munnen og sikler veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille Tobias stikker fingne og forsøker gjerne og stappe inn begge knyttenevne sine i munnen. Han sugler litt også. Kan ikke se noen tenner enda, men tror jo at det begynner å skje noe da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...