Gå til innhold

Låne bort barnehageplass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en veninne som er desperat etter barnehageplass for tiden. Vi har plass men kunne greid oss med 3 dager i uka en periode. Er det noen som har lånt bort barnehageplass en dag eller to i uka for en periode. Går det ann eller vil ikke barnehagen gå med på det?

Jeg vill ikke nevne den ideen hverken for veninnen min eller barnehagen før jeg har tenkt grundig over det og funnet ut om det lar seg gjøre. Jeg vil ikke si opp noe av plassen vår. Vi trenger full tid til sommeren igjen så jeg regner med å betale fullt hele tiden.

Noen som har forsøkt noe liknende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok ikke dere kan velge hvem som skal ha plassen, da de nok har ventelister å forholde seg til. Men kan jo hende.

Skrevet

Det er ikke vanlig å låne bort plassen sin, og tror nok ikke barnehagen vil gå med på det nei. Når et barn får plass, er denne plassen forbeholdt dette barnet. Hvis dere ikke har behov for mer enn 60 % plass er det en mulighet å si opp 40%, så vil noen som står på ventelista få plassen. Barnehagen har en venteliste (ofte nummerert) som de tilbyr plasser etter.

Men hvis dere likevel har behov for 100% fra sommeren, vil det jo bare bli dumt å si opp deler av plassen nå. Det kan jo resultere i at dere ikke får økt plass igjen til sommer/høst.

Du kan jo alltids prøve å ta en prat med styrer, men de har nok sine vedtekter og regler å gå etter - så jeg tror dessverre ikke det hjelper.

Dessuten bør en tenke barnas beste også her. Det tar tid å bli skikkelig trygg på barnehagen, de voksne som jobber der, de andre barna og regler og rutiner som er der. Jeg ville tenkt meg om om jeg ville utsette mitt barn for dette, for så å måtte rive det løs igjen og kanskje måtte begynne i ny barnehage på nytt. Kommer helt an på barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...