Gå til innhold

Huff, får han nok væske i seg??


Benni-min

Anbefalte innlegg

Nå har vi begynt med grøt 2ganger pr dag. Råd fra helsesøster. Men mitt problem( som jeg håper ikke er problem) er at han ikke drikker så mye da. Han drikker 220ml mme på morgenen. Så grøt (100ml vann og grøtpulver) så vil han ikke ha noe før kanskje 4t etterpå. Da blir det ca 150-200ml mme. Så er det grøt igjen på etter middagen og kanskje 100ml mme før han legger seg hvis jeg er heldig. Han sover hele natten. Har brukt maisgrøt til nå, og det blandes jo med mme, men den grøten jeg har nå, blandes med vann.

Jeg får han ikke til å drikke saft eller vann.

Jeg har ikke veid han eller noe etter jeg begynte med dette, men han er glad og fornøyd. Men vil han forbli det hvis han får for lite mme?

Burde jeg gi sukkervann innimellom, for det er det eneste han drikker utenom mme.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er bleiene da? Gode og våte?

Nei, ikke gi sukkervann!! IFor mye sukkervann kan vel gjøre de kvalme. kke gi deg med å tilby vann, tilslutt vil han ta det også! Jeg har vært streng med mine barn, og de får stort sett kun vann mellom måltider. Har sett nok ødelagte tenner etter at det har vært gitt saft, melk og rismelk på flaske om natten for å roe barna - men det er jo senere etter passerte ett år, og vel noe utenom tema;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter ovenfor mht sukkervann.

 

De trenger en halvliter drikke, i tillegg til det de får i fast føde. Høres ikke så gærent ut dette da? Hvis han er dehdrert, vil du merke det på bleiene, allmenntilstand, at tisset er mørkt og lukter sterkt, evt innsunken fontanelle.

 

Her lurer jeg i snuppa vann med tutekopp. Hun får koppen selv, putter den i munnen - og DER! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som "tre små" sier,sjekk bleiene. tisser han og åssen er bæsjen. er den litt hardere enn hva den pleier kan det tyde på lite væske. men d er så vanskelig siden alle babyer er ulike så du må nesten bare følge m i bleia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i det der med sukkervann. Det jeg har hørt tidligere er at du kan blande inn littegrann saft (har ikke sett utvalget i baby-hyllene, men det finnes vel noe sånn eple-baby-saft eller noe?) i vannet. Og så kan du lage saften tynnere og tynnere... Ellers synes jeg det høres nokså greit ut den mengden du får i ham, du har jo fått endel tips ovenfor her i forhold til tegn du skal se etter... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...