Gå til innhold

Har ikke fast jobb, men har tatt ledige vakter...

Twins i magen <3

Anbefalte innlegg

Jeg er fulltidsstudent, men har jobbet ganske mye det siste året der hvor jeg hadde sommerjobb... har imidlertid ikke hatt noen fast stilling, og har bare jobbet når det har vært ledige vakter, og jeg har blitt spurt. Da skal jeg vel ikke ha fødselspenger? Jeg vil mye heller ha engangsstøtten sammen med fødselsstipendet fra Lånekassen... Noen som vet?

Fortsetter under...

Det kommer an på hvor mye det har blittav den jobbinga, tror jeg. Men hvis du heller vil ha engangsstønad, tipper jeg at det går bra :-)

Kanskje du kan fylle ut søknad om engangsstønad, ta den med deg til trygdekontoret, nevne at du har jobba noen ekstravakter og høre om det er ok å søke engangsstønad likevel. Da slipper du noen kjipe overraskelser, og sannsynligvis er alt helt i orden.

Annonse

På trygdekontoret hjelper de deg å regne ut hva som er best å velge av engagsstønad eller fødselspenger. Problemet er at du må ha jobbet 6 av de 10 siste månedene før fødselen, og arbeidsforholdet AVSLUTTES dersom det har gått mer en 14 dager mellom to vakter du har tatt på jobben din! Da har du liksom ikke jobbet de siste 6 månedene likevel.. Det synes jeg blir for stress å passe på frem til fødselen i hvertfalll! Som oftest jobber jeg jo annenhver helg eller oftere, men ikke alltid, og hvertfall ikke når det begynner å nærme seg kan jeg tenke meg. + at hvis du velger engansstønad kan du begynne å ta vakter igjen når du måtte ønske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...