Gjest Skrevet 20. januar 2007 #1 Del Skrevet 20. januar 2007 Er bekymret fordi jeg nesten ikke kjenner symptomer enda, bare litt ømhet i brystene... Kjenner meg kjempesprek og ikke trøtt i det hele tatt! Vet jo det er tidlig enda (begynt på min 6. uke), men husker så godt med de tre jeg har fra før, at jeg ble tidlig kvalm og trøtt. Men det er jo en hel evighet siden jeg var gravid sist (14 år siden). Har derfor begynt å lure på om jeg virkelig er gravid. Savner liksom litt mer tegn på det... Tok derfor en ny test igjen i dag, og den var VELDIG positiv. Så jeg må bare prøve å stole på at jeg er gravid Det er bare så utrolig, etter å ha prøvd såpass lenge.. Dere andre her som har barn fra før, og som kanskje fikk barn i "ung" alder. Har dere merket noen forskjell på svangerskapet nå og da?? Har trodd at man fikk flere plager med alderen, men det er kanskje ikke tilfelle..? Er kjempeheldig om jeg skal få være frisk og sprek, men tiden vil vel vise... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7864920-s%C3%A5-utrolig-frisk/
drømme* Skrevet 20. januar 2007 #2 Del Skrevet 20. januar 2007 Hei Smugs :-) Gratulere !! Fra 5.uke hadde jeg vonde pupper, frøs og kunne sove hele tiden. Jeg har ikke vært kvalm på formiddagene , men når kvelden kommer ligger jeg som et slakt på soffan.Jeg hadde nok litt kvalme med førstemann ( jente) men ikke veldig mye. - Jeg fikk mine første barn da jeg var 21 og 23... 'kremt'.. noen år siden kan man si....snakk om attpåklatt..Kroppen har forandret seg mye siden den gang, for det første veier jeg mer. Jeg fikk for noen år siden en slitasjeskade i korsryggen, den kan kanskje bli et problem når magen begynner bli stor. Men hva gjør man ikke for å få det lille grynet da ? :-))) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7864920-s%C3%A5-utrolig-frisk/#findComment-7865444
Mirte Skrevet 20. januar 2007 #3 Del Skrevet 20. januar 2007 Etter som jeg har hørt fra andre med erfaring kan alle egne svangerskap være ulike. Noen mener alder har noe å si, mens andre igjen blomstrer, og er nesten uten plager når de er modne og gravide, så her er det nok ingen fasit. Jeg var veldig dårlig i begynnelsen av dette svangerskapet, først med intens kvalme så en altoverskyggende hodepine i flere uker. Var gravid forrige gang for 17 år siden, og hadde ingen voldsomme plager, bortsett fra litt kvalme på beg. og litt ryggvondt på slutten. Nå er formen bra, og jeg passer på å nyte denne tiden. Det blir nok tyngre når jeg nærmer meg slutten av graviditeten. Jeg har termin i juni. Lykke til Smugs! Det virker som alt er "normalt" når det gjelder graviditet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7864920-s%C3%A5-utrolig-frisk/#findComment-7865572
Gjest Skrevet 20. januar 2007 #4 Del Skrevet 20. januar 2007 hei smugs, så bra at du føler deg frisk og fin! Jeg er kan hende i samme situasjon som deg, i 7.uke, og har to barn fra før på 14 (bursdag i dag...) og 11. Så langt merker jeg mest at jeg er trøtt, har store pupper, i tillegg til at kjenner meg det som på godt norsk kalles uggen. Ikke direkte kvalm, men en ubehagelig følelse i magen, akkurat som jeg ikke kan bestemme meg om jeg er sulten eller mett. Jeg husker godt fra de forrige graviditetene at det gikk en lang periode fra jeg testet til jeg følte meg gravid, og at jeg derfor innbilte meg at jeg slett ikke var det. (Det var jo dessuten litt vanskelig å tro, jeg var 22 og student da jeg ble gravid første gang, og det var jo en bombe for både meg og omverdenen..) Det måtte to tester til på meg også for å bli overbevist begge gangene, og etter hvert kom alle symptomer jeg kunne ønske meg... Men jeg har en teori. Tiden vil jo vise seg om det stemmer, men teorien er altså at man som moden gravid har langt bedre forutsetninger for å ta vare på seg selv og forebygge plager. Vel har vi kanskje mer krevende jobber og familieliv, men samtidig har vi kanskje vett på å begrense oss litt og ikke ta på oss så mye i tillegg. Vi er kanskje ikke så opptatt av å vise at vi kan klare alt, og tør kanskje å signalisere til omverdenen at nå kommer det noen måneder hvor vi først og fremst skal sørge for gode vekstvilkår for barnet og oss selv. Vel, vi får se om teorien slår til.... Selv speider jeg engstelig etter stikk i bekkenet - var så plaget av det sist. Ha en fin lørdag! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7864920-s%C3%A5-utrolig-frisk/#findComment-7866547
Gjest Skrevet 20. januar 2007 #5 Del Skrevet 20. januar 2007 Tusen takk for svar dere!! Jeg var bare 19 år da jeg fikk mitt første, og 23 når jeg fikk mitt tredje... så det er noen år siden for min del også. Det at jeg savner symptomer tror jeg nok henger litt sammen med att jeg har kjent slik etter alle slags symptomer mens jeg prøvde, og så forventer jeg å få alle nå når jeg er gravid. Det føles forresten helt rart å skrive at jeg er gravid.... Men jeg får prøve å banke det inn, og heller prøve å nyte at jeg fortsatt er så frisk. En vet jo aldri før det stormer... Ellers kjenner jeg at jeg er mer bekymret nå enn jeg var når jeg var så ung. Da var jeg nok litt mer naiv, og tok det som en selvfølge at alt skulle gå bra. Merker også at de årene jeg jobbet på nyfødt intensiv har satt sine spor. Vi så jo forskjellig der som både hadde en forklaring og som ikke hadde det. Er derfor bla. mye mer opptatt av hva jeg putter i munnen. At det f. eks. er skikkelig vasket, skikkelig gjennomstekt, at jeg er ren på hendene osv. Kan nesten bli skrullete... En riktig god helg til dere også Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7864920-s%C3%A5-utrolig-frisk/#findComment-7873507
Gjest Skrevet 21. januar 2007 #6 Del Skrevet 21. januar 2007 Hei Smugs! Gratulerer med graviditeten! Ser at du har fått endel svar allerede, men ville bare fortelle at jeg hadde det akkurat som deg. Jeg hadde tatt positiv graviditetstest (2 stk), men følte meg friskere og mer opplagt enn på lenge, og hadde absolutt ingen graviditetssymptomer. Ved forrige graviditet merket jeg symptomer allerede før jeg tok positiv test, og syntes selvfølgelig at dette var rart. Var sikker på at jeg ikke kunne være gravid. Men det var jeg altså, attpåtil med tvillinger, viste det seg. Graviditetssymptomene kom for fullt etter 7-8 uker. Som det blir sagt over her, alle svangerskap er forskjellige (tror forøvrig ikke det at er typisk for tvillingsvangerskap at symptomene kommer sent) Vær glad for at du er frisk og fin, og nyt graviditeten. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7864920-s%C3%A5-utrolig-frisk/#findComment-7876186
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå