Gå til innhold

Skiturer og "bade-ferier"...??


MiniMeAndMe+spire

Anbefalte innlegg

Heisann..

 

Mistet i SA i des, og er nå gravid igjen. (vet ennå ikke hvor langt på vei).

Men så er det snakk om hva jeg burde tillate meg selv og gjøre og ikke....? Er så redd for å miste igjen om jeg er uforsiktig...

 

Har fått spørsmål om både skiturer (langrenn) og tur til Spania for noen dager nå snartm hva ville dere gjort???

 

Ps: Legen min sa at jeg "trengte jo ikke legge så veldig mange planer etter jobb og sånn den første tiden", men hva legger man i DET da...?

 

Blir så usikker, og vil liksom ikke være såååå kjip heller for HAR jo lysst!!!!

 

Noen med lignende erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror nok at både skitur og Spania-tur er ganske trygt.

Pass på at du ikke holder så stor fart i nedoverbakkene, slik at du ikke faller så hardt.

I Spania skal du være forsiktig med frukt og grønnsaker, isbiter og selvfølgelig rått kjøtt.

Andre ting du må huske på etter en sa er å gi kroppen nok hvile.

Men risikoen for en ny sa er ikke større nå enn ved forrige svangerskap.

 

Gratulerer med graviditeten.

Lykke til videre =)

 

Husk å kose deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg gjør det jeg har lyst til men i litt mindre mengde enn det jeg vanligvis ville ha gjort også jeg tar forhåndsregler. Det er jo veldig individuelt hva man tåler i graviditeten.

 

I mitt forrige svangerskap skulle jeg gjøre alt for "det var jo ikke en sykdom å være gravid". Gikk en skitur på 25 km som førte til at jeg ble sykmeldt resten av svangerskapet. Så nå skal jeg ta det med ro, gå litt på ski men ikke så langt, gå turer i passe tempo etc. Hvis man setter ting i perspektiv så er det jo "bare" ni månder.

 

Men husk at det er veldig individuelt, det en tåler fint kan en annen ha problemer med. Så det gjelder vel bare å prøve seg litt frem.

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, er så greit å høre andres tanker om ting.. Er det jeg også har sagt til meg hele tiden, at "når jeg blir gravid, skal jeg ikke oppføre meg som at jeg BARE er G R A V I D, men leve litt også....", men du-og-du, hvor fort ting forandrer seg så snart man har en litn gullklump i magen.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har du helt rett i. Og det er jo ikke noe negativt, det viser jo bare at man har evnen til å si at man har tatt feil :o) Og det er jo godt å vise litt ydmykhet nå i disse Valla-dager, knis.

 

Ha en fin fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nok litt forsiktig av meg når jeg er gavid, men her er mine tanker:

 

Når det gjelder skitur er det vel både i forhold til fall og eventuell bekkenløsning at en skal være forsiktig. Jeg unngikk det forrige gang jeg var gravid, fordi jeg ikke ønsket å klandre meg selv dersom noe skulle skje. Men kan hende jeg går litt i påsken i år på flatt terreng og veldig forsiktig.

 

Spania tur høres jo deilig ut. Det er som andre sier her noen mat mm en skal være forsiktig med. Men tror ellers at legens advarsel gikk ut på at du skal slappe mest mulig av, for rsjansen for spantanabort regnes for å være større dersom en stresser osv. Så hvsi du klarer å ta det godt med ro på turen, med en liten hvil på dagen osv er det nok lurt. Men hvis det var meg (jeg har også opplevd en SA ) ville jeg nok følt meg mer trygg hjemme i Norge de første 3 måndene i tilfelle noe skulle skje. Ikke gøy å være i et fremmed land da, og det eneste viktige nå er jo å få spiren til å overleve. Jeg har derimot planer om å dra til utlandet en tur når jeg er 4-5 mnd. på vei, for da føler jeg meg tryggere, men da på en kosetur med kjæresten min en lang helg. Ikke noe stress.

 

Lykke til meg valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...