Gå til innhold

Tre små!!


Vildes Mamma

Anbefalte innlegg

Hei

Fint å få utvekslet litt erfaringer med en annen lege. Alle mine legevenner har stort sett utsatt hele barnespørsmålet så det er godt for meg å høre hvordan det fungerer for andre. Hvordan var det å komme tilbake etter permisjonen? Føler av og til at jeg "glemmer" alt og at det kommer til å bli tøft å komme tilbake. Men det går seg nok til...

Drømmen er egentlig en jobb på gyn, men der er det jo vakter så det holder så får se. Har bare jobbet 6 mnd i allmennpraksis i turnus og trives egentlig best på sykehuset, men av og til så må man jo bare prioritere litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste av det andre innlegget ditt at sambo også er lege i vakter -. så her skjønner jeg at dere må gå litt i tenkeboksen. Jeg har prøvd litt av hvert med tanke på jobb og barn. Fikk førstemann under studiet, andremann i turnustjenesten og tredjemann etter noen års jobbing. Jeg merket det nesten best etter nr 1. Var utplassert i allmennpraksis og det kommer en pasient med smerter baktil overarm .- og jeg må slå opp i anatomisk atlas for å se hvilke muskleR som ligger bak der... Fy fillern - kjente jeg ble skikkelig heit i toppen da det gikk opp for meg hvor mye som hadde kommet foran anatomiske kunnskaper;-) Med de to andre har det gått mye bedre. Har arbeidet fra minstejenta var 6 uker, og fram til nyttår nå, en dag i uken. Valgte dette bevisst for å prøve å holde hodet klarere.

De fleste av mine kullinger har barn i kombinasjon med arbeide. Det skal sies at de med hardest vaktbelastning nok ikke har barn... Traumemottaket er hennes barn;-) Til og med alenemammaen klarer seg bra,

Min mann arbeidet tidligere dag og kveld på annen helseinstitusjon, men har nå gått over i kun dagstilling. Før det hadde vi liste over arbeidstider og når vi trengte "bakvakt" i form av mormor eller andre...

Om det er gyn som er drømmen synes jeg du skal forsøke. Da vil du jo kjenne selv om dette lar seg gjøre eller ikke. Og så må dere kanskje forsøke å arbeide mot hverandre i forhold til vakter. Du må huske at de aller fleste ass leger på sykehuset har barn - så dette går så fint, så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...