Gå til innhold

Noen i samme båt som meg?

Anbefalte innlegg

Nå er jeg på 4.dagen over termin:( Alt går så sakte og det føles som jeg skal gå gravid for alltid:( Jeg vil bare holde den lille i armene...

Det virket som alt gikk så bra...hadde masse vonde kynnere, mye nedpress og rare følelser i livmora. Trodde helt sikkert at nå nærmer det seg....men de siste 2 dagene virker det som alt liksom har stoppet opp:( Har nesten ingen kynnere, ihvertfall ikke merkbare, lite nedpress, ungen beveger seg, men mye mindre....hva skjer? Er dette normalt eller er det grunn til bekymring?

Jeg er som sagt førstegangs og har lite erfaring med det meste rundt fødsel.

Noen som føler det samme som meg?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7864757-noen-i-samme-b%C3%A5t-som-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm...ja....kjedelig. Er ikke på overtid, men er bare 3-4 dager fra termin......holder på å spy, er kjempelei!!!!!!!!!!og de kynnerene, de driver bare på å tuller rundt...noen dager er det skikkelige og regelmessige tak, neste dag ingenting....får trøste oss med at ingen babyer har blitt værende i magen:)

Så kynnerne har plutselig forsvunnet?

Er du som meg så er det et godt tegn.

Jeg hadde masse kynnere, menssmerter osv, men så plutselig forsvant alt. Jeg trodde kroppen min hadde gitt opp alt som hette fødsel. Tre dager senere var LilleBekka født. Nesten ikke en eneste kynner eller noen ting på to dager før jeg plutselig fikk rier natt til den tredje dagen.

Du skal se det er stille før stormen nå. Kroppen hviler for å hente seg inn og gjøre seg klar til fødsel. Hvil deg masse og hjelp kroppen din på veg. Snart er du i fødsel... Lykke til.

Så utrolig godt å høre:)

Smaskeli, jeg tror du føder i natt....

Ellie83, jeg håper jeg er som deg og at dette betyr at fødselen er rett rundt hjørnet.

Det er godt man ikke er alene med alt dette...spessielt når man er så uerfaren.

Lykke til alle sammen:)

Annonse

Jeg har også neste kontroll på ABC på torsdag og det hadde vært ålreit å slippe den kontrollen ja :-) Terminen min er i dag, men det har ikke vært en eneste kynner her i huset!

Enig at det er kjipt hvis man går over og ikke kan føde der, for det er jeg veldig innstilt på, men de gjør nok så godt de kan siste uka med akupunktur og evt stripping. Min jordmor sa hvertfall at hvis det ikke har skjedd noe den siste uka så begynner de å undersøke modning og slikt. Hvem av jordmødrene går dere til? Jeg har Tone.

Jeg skal å på kontrolll på torsdag. Tror kl 1400. Jeg går hos Ewa. 'greit å vite at de sjekker modning og sånn på ABC også, dumt om man går så langt over at man ikke får føde der da.. Håper at det ikke skjer noen av oss... Jeg har termin på tirsdag... Veldig klar for å føde nå.. Sur og grinete og bare venter...Stakkar mannen min og mamma som er kommet på besøk fra Tromsø, som sitter her i snøen med ei sur høygravid dame... Men men... Kanskje vi ses torsdag da:-) ha en fin søndag:-) Og lykke til! Håper dere får vonde rier snart, slik at de søte små kommer:-)

Hei igjen

Jeg går hos Eli, men på torsdag er ikke hun der, så jeg skal på kontroll til en Kristin. På forrige kontroll var jeg 2 dager over termin og spurte ang. sjekk av modning...da sa jordmor at det gjorde dem ikke før det var gått 2 uker over...at det var ikke nødvendig. Man kan sjekke og si at , ja, du er moden...så kan det fortsatt gå flere dager. Eller man sjekker og sier du er ikke moden, men du kan ende opp med fødsel senere på kvelden. Det var ihvertfall det min jordmor sa da...

Hvis jeg ikke er heldig å føder, så har jeg kontroll kl.13.30 på torsdag. Kanskje jeg ser dere der...??

Du treffer nok ikke meg der, så sant du ikke blir til kvelds... De to siste gangene har det vært sånn at vi ringer inn ved 16 - tiden (Tone har da sånn vakt hvor hun tar i mot de fødene) også avtaler vi et ca. tidspunkt hvor det passer. Det hender hun er opptatt når vi kommer allikevel, så da setter vi oss på kjøkkenet og tar en kopp kaffe/te før vi kommer inn til kontroll. Det er egentlig veldig hyggelig, hun tar seg god tid og lar samboeren ta sf-målene og han sjekker forsterlyden. Han var ganske så stolt da han gjorde det for første gang, ble rimelig sjarmert jeg også da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...