Gå til innhold

Røyking og lukt inne.


Benni-min

Anbefalte innlegg

Verken jeg eller sambo røyker, så vi har forbud om at folk får røyke inne hos oss.Men selv om de går ut på trappa og røyker, stinker de når de kommer inn igjen. Så når jeg har hatt besøk av to eller flere som røyker, synes jeg lukta henger igjen inne lenge etter.

Vet dere noe som kan ta bort lukta fort. Ikke at jeg er panisk redd for å utsette lillemann for røyklukt, men synes selv det er ekkelt. Vil liksom ikke åpne dører og vinduer nå på vinteren.

Hvis noen av dere røyker, hvordan gjør dere det? Eller kanskje ikke røykere selv lukter det. Dere som ikke røyker, hvordan gjør dere det? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Signerer bare på denne! Vi har vært hos svigers to ganger siden jenta ble født, fordi det stinker røyk der inne, de bor 10 min kjøring unna oss. Jeg ble selv syk av røyk da jeg var liten, så jeg er sterk motstander av røyk.

 

Vi har varmepumpe i stua, og jeg synes den fjerner mye lukt. Litt dyr investering bare for å få bort lukta da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leier et hus som bare har elektrisk oppvarming, så ingen hjelp der.

Må bare nevne (kanskje jeg er hysterisk). Så noen kjente som satt ute ved en kafe og røykte. Rundt kafeen er det et slagt nettingdør og gjerde rundt for å holde mer på varmen tror jeg samtidig for å få bort røyken. Jeg gikk inn dit for å si hei, og satte vogna ved siden av døra for å få minst mulig røyk på lillemann. Da bryter en ukjent dame ut. Hvis jeg var så redd for røyk, burde jeg holde meg borte fra byen der det var eksos og greier.

Er jeg hysterisk? Var der bare et par minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke farlig akkurat det, men jeg er akkurat som deg! :-)

 

Pulsen min er skyhøy da svigermor nettopp har røyka og river ungen ut av armene mine og ikke gir henne tilbake til meg før hun skal dra eller jenta går over fra sutring til illskriking fordi hun vil komme til meg, men svigermor ikke lar henne.

 

De to gangene vi har vært hos svigers har til og med jeg blitt kvalm av røyklukta. De røyker ikke inne når vi er der da. Tenker med dårlig samvittighet på da jeg var gravid, og var der inne...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I england brukte jeg en spray som het Fabreeze... Ikke en luft frisker slik vi har i Norge, men en spray uten lukt som nøytralierts lukter både i rom og kunne også brukes på tekstiler... Har lett etter noe tilsvarende i Norge, og har funnet en som heter X-it... En liten pumpeflaske kjøpt på supermarked... Har foreløpig bare brukt den på badet men ser ut til å fungere på tilsvarende måte... Og det står at den også skal ta røyklukt... (Men den nøytraliserer bare lukten, tar ikke bort den...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha klikket litt for mye her...vet ikke helt hvordan jeg ble anonym på den der, men det var altså meg som skrev den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sikkert nesten like hysterisk. Og gutten min har to bestemødre som begge røyker.... :o(

Svigermor har pusset opp og etter det har hun sluttet å røyke inne da, så der er det ikke så ille. Min mamma røyker fortsatt inne, men lufter godt før vi kommer på besøk og røyker ikke inne mens vi er der. Men jeg synes allikevel det sitter i klær og utstyr som jeg har med. Så når vi har vært på besøk er det full kles- og kroppsvask. Vogna, Voksi-posen og annet som ikke kan vaskes bruker jeg å lufte en dag eller to etterpå...

 

Jeg tror ikke akkurat at bittelitt sigarettrøyk er skadelig for gutten min. Jeg har jo vokst opp med to stor-røykende foreldre og jeg har friske lunger. Det blir jo bare 15-20 dager i året at han er på besøk hos dem, og de røyker jo ikke rett oppe i gutten. Men jeg synes røyklukta er helt grusom!! :o(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...