Gå til innhold

Foreldrekurs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare litt nyskjerrig; er det noen som har gått på foreldrekurs eller lignende? Hvor man lærer generelle råd og tips om barneoppdragelse, kosthold for barn og travle familier, barnesykdommer osv. Ville dere vært interessert i å delta hvis det fantes i nærheten av deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikke deltatt på ett slikt kurs, men deltar på foreldre mestrings programmet i forbindelse av at jeg passer barna mens foreldrene er på kurset. tror absolutt de foreldrene som er med syns det er en positiv opplevelse og en liten wake opp. for å delta på kurs der jeg er må ett av barna meldes opp til pp tjenesten eller SPT. er barn i alle aldere. følger stort sett boken som heter de utrolige årene. mye rollespill og filming. ville anbefalt det. men har ikke tenkt til å melde meg på noe foreløpig, men vil kanskje få behov for det senere når barnet mitt er eldre eller når jeg evt får flere barn. disse kursene går mest på oppdragelse, grensesetting, positiv feedback og masse om lek med barn og hvordan å leke med barn uten å ta over deres lek noe veldig mange foreldre gjør uten å kanskje tenke over det. snakker mye om at er ingen måter for barn å leke "riktig" på de må få utfolde seg i leken slik de selv føler. mange foreldre tar over leken ved å feks bygge store flotte byggninger av klsser uten at barna på en måte for delta. spennende bok å lese. ser ikke noe galt i å melde seg på ett slikt kurs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...