Gå til innhold

Fødselshistorie (lang)

Två små trollungar

Anbefalte innlegg

Her kommer en liten berettelse om når Amanda kom til verden 15 dager før termin.

På natten til søndag kom det litt vann av og til. Jeg tenkte først at det var noe annet, siden jeg og min samboer hatt det litt morsomt noen timer tidigare... På morgenen kom det enda litt vann, så jeg ringte til føden, som sendte en ambulanse (rutine ved vannavgang i seteleie). På sykehuset fortsatte det å komme noen dråper av og til. De trudde at det var den ytterste hinna som var gått (ante ikke at det fantes flere, jeg), men bestemte seg til slutt for å beholde meg for observasjon over natten. Samboern fikk reise hjem.

Kl 12 på natten til mandag gikk vannet (og da var det ikke noe tvil lenger). Siden jeg ikke hadde rier tenkte de vente med keisersnitt til morgenen. 15 min senere kom riene. Samboer fikk forte seg, for nå gikk det unna. Jeg ble ganske snart kjørt iveg til operasjonsstua. Samboer hold på å ikke rekke frem pga at alle dører var låst overalt og all personal opptatte i fødsler... men han kom inn i operasjonsstua omtrent når jeg fikk spinal. Noen minutter senere var Amanda ute. Hun var den nydeligeste lille jenta jeg har sett! Hun veide 3110 g, men ble ikke målt pga at bebiser som ligger i seteleie ganske ofte har litt hofteproblemer.

På torsdagen kom vi hjem, det var veldig deilig. Men jeg er litt trøtt, for Amanda har funnet ut av at det er morsommest å sove på dagen og være våken om natta. Så her sitter jeg og ammer...

Fortsetter under...

Skal si det gikk unna for dere ja!

Godt at alt gikk bra og at pappan rakk frem i tide :-) Må ha vært utrolig frustrerende å møte låste dører for han tenker jeg.

Gleder meg til å se Amanda (flott navn!!)

Gratulerer så masse igjen, kos deg og så sees vi på treff igjen om ikke så alt for lenge :-) Legger nok ut ny dato på fredagen tenker jeg hehe

Gratulerer så mye!!! Nydelig navn på den lille jenta di, og hun er helt sikkert nydelig hun også. Gleder meg til å se bilder *hint hint* ;-)

Det høres veldig så dramatisk ut, godt alt gikk bra og at samboeren din rakk det. Jeg har heller aldri hørt at det finnes flere hinner, mye man skal holde rede på tydeligvis. Men godt du tolket kroppen riktig og dro inn når du gjorde. Håper du får sove litt snart :-)

Så spennende å høre din historie! Det er utrolig hvor fort det virker som det går med disse babyene. Det må være isen på Egon som gjør det. Veldig bra at alt er vel med dere og at din samboer rakk det til slutt.

Gleder meg til å se dere på neste-neste treff. Kos deg med Amanda i mellomtiden.

Gratulerer så mye til deg og samboer'n med vesla!

Åh, det må jo være marerittet for en pappa å bare møte låste dører når du vet at barnet ditt er i ferd med å komme til verden! Så bra at han rakk det! Godt å høre at alt gikk bra med dere alle tre:) Det må jo være noe med oss førstegangsjentene som føder før andre får snudd seg!:)

Og hva er det med disse babyene og det å være våken om natta!? Knøttet våknet kl 24 og sovnet ikke igjen før kl 05! Gjett om jeg har planlagt hevn i dag! Men det blir vel bare med tanken, bestemmer han seg først for at han vil sove, sovner han hvorsomhelst og nårsomhelst.

Kos dere masse med det lille nurket. Som du sikkert allerede har merket flyr dagene!:)

Så moro å høre hvordan det gikk til! Så bra at det gikk bra! Gratulerer så masse!! Utrolig hvor fort dere andre i gjengen har fått de ut :-) Blir vel jeg som må opprettholde statistikken og gå laaangt over termin :-) Gleder meg masse til å se Amanda (utrolig fint navn!). Men skjønner godt at det kan bli litt vel tidlig å dukke opp nå på første treffet. Men kanskje vi ses på neste? Håper du snart finner ut av det med søvnen og at du får hentet deg inn litt. Lykke til videre!

Annonse

Hei og sååå koselig å høre fra deg.

Godt at alt gikk bra og at mannen din kom seg inn til deg. Jeg skal huske å tipse min mann om det samme siden vi skal føde samme sted. Om det samme skulle skje med han.

Vi gleder oss masse til å se deg og den lille. Kos deg masse og ta det med ro.

Stor klem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...