Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #1 Skrevet 20. januar 2007 Har fått mine 3 barn og har tygget p-piller siden tenårene. Røyker ikke, men p-piller er vel ikke lenger det prevensjonsmiddelet som anbefales. Skal bestille time hos legen til 6 ukers kontroll og samtidig få ordnet med prevensjon. Vurderer jo både hormonspiral og p-stav. Noen som har erfaringer med disse og kan gi anbefaling eller har andre gode forslag?
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2007 #2 Skrevet 23. januar 2007 Personlig er jeg 34 og har kobberspiral, og er fornøyd. Ingen hormoner, og jeg slipper å tenke på daglig prevensjon. Det gikk greit å sette den inn. Litt mensmurringer de første dagene og litt blødninger som nå har gitt seg. Legen min anbefaler generelt ikke østrogenholdige p-piller til mødre over 30. Hennes førstevalg var hormonspiral eller minipillen conludag eller p-pillen cerazette. Men siden jeg også har spist p-piller i en årrekke, og generelt er blitt mer og mer skeptisk til hormoner, falt valget på kobberspiral. Allikevel har jeg en del venninner på 35+ som bruker vanlige p-piller (ikke-røykere), så det er vel ingen absolutt grense for hvor lenge vi kan bruke de. Men jeg er fornøyd med min kobberspiral.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå