Gå til innhold

Skuffet over kjønn

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det føles nesten som om å være fem år å ønske seg noe, veldig sterkt, til jul. Du tror helt sikkert du får det du ønsker. Når du åpner, viser det seg å være noe helt annet. Du blir kjempeskuffet for du hadde så store forventninger, men etterhvert er den gaven du fikk likevel kjempestas...

Det er naturlig å forberede seg for hva man tror skjer, gir en viss form for trygghet. Og da kan man bli litt skuffet /satt ut over at det man trodde ikke skjer...

Tror jeg da...

• 1 måned senere...

Skjønner deg veldig godt, tror det er mange som har det sånn... Jeg fikk en gutt første gang, hadde håpet på jente, men nesten hele tiden hadde jeg gutte-følelse!

Det rare er at med ÈN gang jeg fikk han opp på magen så betydde ikke kjønn noe som helst - JEG hadde fått verdens vakreste baby, MIN baby :)

Nå er jeg gravid igjen, og denne gangen tenker jeg ikke veldig mye på kjønn(gjorde det akkurat da jeg fant ut at jeg var gravid). Får jeg en gutt - så kommer jeg til å ha to små prinser. Får jeg ei jente så - så blir det nesten litt skummelt....

Uansett så tror jeg at den følelsen jeg får når jeg får babyen på magen kommer til å være like sterk uansett hvilket kjønn! Akkurat som den var sist gang!

Du burde være sjeleglad for at du sannsynligvis får et velskapt barn. At du er skuffet over at du ikke får det kjønnet du ønsker deg er rett og slett egoistisk. Hva med din mann, kanskje han ønsker seg en sønn, da dere har en datter fra før. Sorry, men blir så provosert av at folk sier de blir skuffet over at et barn ikke fikk det kjønnet de ønsket. Du får adoptere, da kan du velge både kjønn og hårfarge.

hei,jeg hadde tre gutter da jeg ventet nr 4,var heeeelt overbevist om at nå kom jenta,men neida, en stoor tissefant på ul ja. ble utrolig skuffa da.. men da lillegutt ble lagt på magen min grein jeg fordi at jeg kunne ikke fatte at jeg ikke ville ha enda en gutt. han er jo sååå nydelig:)) kan trøste deg med at du blir like gla i gutten som jenta,han er jo din sønn:)) men skjønner at du føler det sånn nå da,blir annerledes når du får holde han vettu:)) lykke til da

• 2 uker senere...

Annonse

Tror nok holdningene dine overfor kjønn er skylden. Det trenger ikke bli slik du tror. Gutter blir vanligvis "ustyrlige smårollinger" hvis man forventer at gutter er slik og lar de bli slik. Gutte-og jentebarn kan være ganske like og 2 jentebarn kan være ganske forskjellige.

Dessuten kommer jeg til å ikke akseptere "gutteleker" dersom jeg får en gutt. Et i mot skytevåpen og denslags som leker.

Stol på at morsinstinktet kommer - det går nok bra!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...