Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 Skal bestille sånne klisterlapper og strykelapper å ha på klær/ting til vår datter som snart skal begynne i bhg. Men jeg er usikker på om jeg skal bestille bare med etternavn og tlf, eller både for og etternavn og tlf. Tenker at kanskje vi får fler barn... er det ikke greit med bare "Hansen" da, ikke nædvendigvis "Marielle Hansen"
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #2 Skrevet 19. januar 2007 Viss du har eit veldig vanlig etternavn (Hansen?), ville eg nok brukt fornavnet også. Blir nok litt vanskelig for personalet om fleire barn har samme etternavn, og klærne er kun merka med det.
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 19. januar 2007 #3 Skrevet 19. januar 2007 Forstår veldig godt tankegangen- det er bare det at ofte er det vikarer i barnehagen, og de lærer seg ikke etternavnene på alle barna. For å øke sjangsen for å få tøy tilbake ville jeg brukt begge navn.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #4 Skrevet 20. januar 2007 Bestill lapper med en figur og så etternavnet. Da slår du tre fluer i en smekk. For det første kan da barna arve av hverandre, for etternavnet er likt. For det andre skal det mer til at noen har lik lapp. For det tredje kan du lære henne hvilken figur som er hennes, slik at hun kan klare å finne klærne sine selv! Men jeg bruker lapper med for- og etternavn + figur. Å merke om klærne skal jeg da alltids klare, og om ikke kan jeg stryke over fornavnet. Da står jeg jo igjen med etternavnet....
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #5 Skrevet 20. januar 2007 Jeg har bestilt med bare Etternavnet (+ mobilnummer til meg og mannen + figur) Nettopp fordi det skal kunne arves. Og det anbefaler jeg på det sterkeste. Tenk noe så praktisk! Dessutenkan dere jo bruke det dere voksne også om dere skal ha med et kakefat etc i barnehagen en gang, merke fotoapparatet eller uansett. Jeg kommer iallfall ikke til å bestille med bare fornavn på noen gang (skalj o aldri si aldri, men iallfall ikke foreløpig)
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 20. januar 2007 #6 Skrevet 20. januar 2007 Vi fikk beskjed om at telefonnr ikke var nødvendig av barnehagen vår. Og de mente også at kun fornavn var nok med mindre det var flere med samme navn. Det er det ikke i vår barnehage. Men da vi fikk informasjon om dette, hadde jeg allerede bestilt. Vi bruker fornavn og etternavn. Men jeg skriver med merkepenn på de klærne som har gode, store vaskelapper, så slipper jeg alt styret med å stryke og å sy på navnelappene.
St. Hans Skrevet 20. januar 2007 #7 Skrevet 20. januar 2007 Jeg har etternavn, figur og telefonnummer på våre merkelapper. Det finnes bare 70 med samme etternavn som oss, og jeg vet med sikkerhet at ingen av dem bor i samme kommune som oss. Hvis du heter Hansen ville jeg tatt med fornavnet...
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #8 Skrevet 20. januar 2007 Eg skriver bare fornavnet på selve merkelappen...funker helt greit. når det blir utydelig etter vask, skriver eg bar på på nytt.
Tommage♀♂ Skrevet 20. januar 2007 #9 Skrevet 20. januar 2007 Er det noen krise om det arves selv om fornavnet står der da? Er vel bare til å stryke på nye?
Anonym bruker Skrevet 21. januar 2007 #10 Skrevet 21. januar 2007 Jeg bruker kun etternavn. Har tatt med tlf også, men regner egentlig ikke med at det er så viktig. Gjorde dette fordi jeg syns det var mer praktisk i forhold til senere å bruke klærna til søsken. Det er også mer praktisk i forhold til at man bare har en sort lapper. Når det blir søsken så skal man ha noen med "Hanne" og noen med "Lise". Upraktisk når det går tomt for "hanne" lappene...
Maud Skrevet 21. januar 2007 #11 Skrevet 21. januar 2007 Jeg har bare brukt fornavn til mine barn. Det er klart at jeg da for noen plagg må stryke på nye lapper når minstemann overtar. Ettersom barna blir eldre blir det veldig upraktisk med etternavn. Særlig etter skolestart. Der er det ingen (få) som passer på klærne og barna må selv holde oversikt. Det er utopi å tro at personale på SFO, klassekamerater, andre voksne på skolen osv skal gi tøyet til riktig sted eller person dersom det er merket med etternavn. Etternavnet kan de rett og slett ikke. Jeg merker til og med med klasse jeg da "Petter 1B". Da han begynte i 2. klasse måtte jeg merke om det som fortsatt passet. Det er ikke vanskelig å merke, tar ikke lang tid heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå