Gå til innhold

Sopp!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har et spørsmål ang sopp!

Jeg hadde sopp som forhåpentligvis er vekk nå etter 4 uker behandling med mycostatin og 4 dager med krystallfiolett. Jeg brenner ikke etter amming og har ikke noen stor smerte heller derfor tror jeg soppen er vekk. Men gutten min har fortsatt hvit belegg på tunga; ikke så mye men likevel... Vi sluttet å behandle han samtidig som meg, dvs ei uke etter at alle symptomene forsvant. Jeg er nå livredd å få sopp igjen; det var så smertefullt!!! bør jeg fortsette med krystallfiolett? Jeg er så lei av å bruke mycostatin, vil ikke mer! Er det noen fare at han skal smitte meg igjen?

takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke så mye om krystallfiolett, men kan det hende det bare er melkerester i munnen nå? Du kan jo uansett prøve å fjerne det med farris.

Skrevet

hvis belegget kan skrapes bort er det mellkebelegg, sitter det fast er det sopp...........

e

har babyen fortsatt sopp må dere fortsette behandling med mycostatin....

Tips: drikk biola - det forebygger sopp hos deg - sps viktig under amming og under/etter antibiotikabehandling!

Skrevet

Når gutten min hadde sopp-belegg på tungen, og jeg var soppefri, fikk ejg beskjed av legen å smøre brystvorten inn med et tynt lag canesten rett før amming, en gang om dagen. så vil babyen smøre det inn i tungen når han suger.

det gikk to-tre dager, og så var soppen vekke =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...