Gå til innhold

Har jo til salt i maten.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

men det skal jo ikke små babyer ha. Har lest at man kan tilsette krydder i hjemmelagd barnemat for å sette smak, men at man skal unngå salt. Hva slags krydder kan man bruke da? Er det noen som har forslagt.

Jenta mi liker ikke så godt potet/gulrot som jeg koker i vann, det smaker jo heller ingenting. Kjøpte lapskaus fra Småfolk, og den likte hun bedre. Så etter at jeg hadde gitt henne det at den inneholdt salt. Er ikke det rart at de lager babymat med salt når man hele tiden hører at små babyer ikke skal det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste nettopp et sted at man gjerne kunne bruke krydderurter i babymat; som oregano, basilikum og dill. Dill skulle visstnok de søte små like veldig godt... jeg skal i allefall prøve meg litt fram med det der.

Skrevet

Eh, det meste av kryder ER jo ikke salt da. Det meste av krydder er jo nettopp dte; kryder, og ikke saalt. Herregud, man burde fått et lite kurs før man fikk lov til å pule på seg unger.

Skrevet

det er jo ikke farlig om de får i seg litt salt...magen deres må jo tilvenne seg salt også... er nok ikke mye salt det er i babymaten... men man skal ikke gi babyene f.eks pommesfrites og annet med mye salt... når man lager middag til babyen så kan man la være å ta så mye salt i..så kan heller de andre som spiser det tilsette litt salt etterpå...

Skrevet

Kardemomme og muskattnøtt er fine kryddre å bruke i maten ;o)

Småfolk sin mat tror jeg er tilsatt meierismør,og derfor står det at den inneholder salt.Saltet som finnes i den er "lov" pga at det er så lite.

Skrevet

oi, her var det noen som trodde de var noe...Man burde lære seg å skrive...

Skrevet

Jeg bruker provance krydder. Det pleier å være stor suksess.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...