minbittelillegutt Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 skrev et innlegg her, men ingen aning om hvor det havnet..hm..sent på kvelden for en småbarnsmor..... Men hva er deres erfaringer med barselgruppe? min stump kom i uke 24+4 og er ca 5 mnd ukorrigert. Det blir jo med andre som er født til hans opprinnelige termindato, men likevel vet jeg ikke helt om det vil føles bra.... Kunne tenkt meg en ren prematur barselgruppe jeg... ikke så lett å få til da men...:-) Er det noen her inne som møtes? bare lurer jeg... tips, råd og erfaringer??
Caker*fikk to babyer 21.06.06* Skrevet 20. januar 2007 #2 Skrevet 20. januar 2007 Hei du! Min gutt kom i uke 27+3, og er nå fire måneder korrigert (7 mnd'er ukorrigert). Vi er med i barselgruppe med andre barn som er født til ca hans termindato. Og det syns jeg er helt topp. Det er bedre enn å være i barselgruppe med barn født på samme tid, hvertfall. Selv om tilogmed de andre babyene går forbi min sønn i utvikling. Da får hvertfall jeg truffet andre folk... Men jeg er helt enig i at det beste hadde vært ren prematurgruppe - og jeg er så heldig at min helsesøster driver og drar i gang det nå! Kunne du ikke spurt på helsestasjonen da? Hvertfall om det er andre prematurmødre i ditt område, og så evt oppsøke dem selv, om det ikke blir arrangert ei sånn gruppe?
Gjest Skrevet 20. januar 2007 #3 Skrevet 20. januar 2007 Vi går på barselgrupper, men den er for babyer fra 0 til 7 uker. Etter det er det "samlinger" ved 3, 5 mnd osv kontroller. Jeg vet at ei helsesøster der jeg går på kontroller (ei anna en hu jeg har) har en del premature barn, og hun har samlet de i en gruppe. Du kan jo høre med helsesøster om det er noen andre der du går. Ellers kan du jo høre her om det er noen i ditt området? :-) Vi bor på Lillehammer og vi har kontakt med et par stykker som har fått for tidlig. Det finnes sikkert noen i ditt området også... Lykke til
Gjest Skrevet 20. januar 2007 #4 Skrevet 20. januar 2007 Jeg var på barselgruppe som ble arrangert på helsestasjonen to ganger, med "vanlige" barn. Litt rart å se de store ungene :-) Jeg kunne , som deg, tenkt meg å treffe andre med premature. Min termindato var 23. november 2006, og fødselsdato 3. oktober 2006. Jenta mi ble altså født i uke 33+0, 7 uker for tidlig. Bor i Oslo.
frøken Mamma og lille Jonas Skrevet 23. januar 2007 #5 Skrevet 23. januar 2007 Min gutt er ikke så prematur, født i uke 34+0. Vi er på barselgruppe med dem som er født til samme dato, og det er først nå (han er 8 mnd) at jeg føler han hører hjemme der. Jeg ble veldig stressa av at min var så mye mindre enn de andre, han bare lå der på ryggen mens de andre rulla rundt og leka og titta på hverandre. Nå ser man knapt forskjell på dem, han har blitt så stor!!! Jeg har en prematur til på gruppa mi, og i begynnelsen støtta vi oss veldig på hverandre og det ble mye prematur-snakk. Men etterhvert så var det deilig å legge fra seg all fokusen på at han var prematur, og bare kose seg med ham som han er. De fleste på gruppa mi har jo ett eller annet problem de også, selv om de har født til termin. Noen nekter å spise fast føde, sover ikke om natta, har lyske-brokk, øyekatarr, astma osv. Så jeg hadde valgt barselgruppe ut fra termindato. Men som sagt, min er ikke så veldig prematur da. Lykke til, og kos deg med gutten din :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå