Gå til innhold

Ingen melk enda - termin på søndag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist fikk jeg tegn til melk rundt uke 25, tror jeg... Lekket en del før fødsel, både gul råmelk og blank/hvitaktig melk. Denne gangen har jeg ingen tegn til melk, enda det bare et 2 dager til termin. Har det noe å si at jeg er andregangsfødende? Kan jeg regne med at melken kommer etter fødsel selv om jeg ikke ser tegn til den nå? Hadde veldig bra ammeerfaring sist, så jeg håper jo at melken kommer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat samme her. Termin om ei uke, og ikke noe melk (lekket masse med barn 1 og 2)

Snakket med min jm om det og sa at det er ikke noe forhold mellom lekasje og melk mengde etter fødsel. Man kan lekke og ikke få melk, eller omvendt!

Skrevet

Det kan ta et par dager etter fødsel før melkeproduksjonen kommer igang...

Skrevet

Det er jo ikke så vanlig å ha melka klar før babyen er født..

Skrevet

helt riktig som tessa skriver. den kan komme et par dager etter fødsel, men litt er det altids der. det hele styres jo av hormoner, og jeg vet mange som har fått melkeproduksjon mens fødsel har vært igang.

ikke bekymre dere om dette!!! ikke gidd å offre en tanke engang, kroppen husker hva den skal gjøre, så dere får garantert nok melk. det kan ofte bli styrt av psyken også. kjøp dere boken om amming, den kommer dere til å ha stor glede av, dere kommer ikke til å bekymre dere noe mer på dette punktet hvertfall!!!! :)

Skrevet

som jordmoren min sa...det man får før fødsel er ikke "ekte" melk. Den får man først etter at babyen har kommet...Så ta det med ro, melken kommer, den :)

Skrevet

Men.... Uansett hvilken termindato du har fått å forholde deg til så er det som kjent like normalt å føde to uker før som to uker etter.

Og puppene dine vet jo ikke at du har termin "på søndag", den forholder seg til at babyen fremdeles er i magen. Først når barnet fødes får kroppen beskjed om å lage melk.

At noen lekker litt før er ikke nødvendigvis standarden for hvor mye melk man får etterpå.

Så det går nok så bra så. :-)

Skrevet

Her sitter jeg med tomme pupper, ikke så mye som en skvett en gang om jeg klemmer aldri så mye. Og jeg hadde termin for 3 dager siden... Så slapp av, dette kommer av seg selv. Med min er det numemr to nå, så jeg er avslappet på området. Sist tokdet hele 4 dager før melka kom og jeg måtte "pumpe den i gang" ved hjelp av håndpumpe i tillegg til babyen som sugde. Så bare slapp av, dette ordner seg :-)

Skrevet

Fødte for 3 uker siden, og så ikke så mye som en dråpe melk før fødsel. Etter fødselen gikk det så greit med melken, og tredje dagen flommet det, akkurat som det skal - nå har jeg mer enn nok! Så melken kommer nok, og ammingen går nok bare greit, selv om du ikke har sett tegn til melk enda :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...