Gå til innhold

Nattamming, tvillinger 3 mnd

Anbefalte innlegg

Den ene gutten min har nå tendenser til å sove "hele natten", mens den andre fortsatt spiser ganske ofte (3-4. time.)

For at jeg ikke skal få utrolig spreng i det ene brystet, har jeg derfor vekt den ene, selv om det kanskje ikke er nødvendig.

Er redd for at om jeg slutter å amme den ene om natta, så vil jeg få mindre melk mot slutten av dagen.

Er dette noe jeg reelt trenger å være redd for, eller regulerer dette seg automatisk?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7861460-nattamming-tvillinger-3-mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har barna samme vektoppgang? Hva er den korrigerte alderen deres?

Du har jo en spesiell situasjon, der du produserer for to, ser ikke noe problem i å vekke syvsoveren når den andre også dier. De fleste barna i den alderen spiser også i søvne. Har du kollosalt spreng på morgenen når begge har sovet igjennom, så kan du enten pumpe i løpet av natten, eller pumpe ut resten når de har spist på morgenkvisten, den mm'n kan du gi på kveldstid. Så går det så greit.

Flott gjort at du fullammer to!

Barna har litt ulik vektoppgang.

De er født i svangerskapsuke 36+0.

E:

Fødselsvekt: 2310

3 mnd + 1 uke: 5575 (+3465)

Gjennomsnitlig vektoppgang per uke siste fem uker: 193

A:

Fødselsvekt: 2650

3 mnd + 1 uke: 5370 (+2720)

Gjennomsnitlig vektoppgang per uke siste fem uker: 158

Det er foreløpig ikke aktuelt å sove natta igjennom (med det mener jeg mer enn 6 timer) uten å lette på trykket. Det har gått greit å vekke den som sover slik at han kan die sovende, men noen ganger blir han VåKeN, og da er det ikke riktig så gøy...

I det siste har jeg også begynt å pumpe før jeg legger meg.

Egentlig et luksusproblem, men har jo ikke lyst å få mindre melk totalt. Plutselig kan det jo hende de får spisebehov på kvelden også, og da er det greit å ha noe å tilby...

Uke 36 er jo godt på vei for tvillinger.

Hvis det er A som vil sove igjennom så ville jeg tatt barnet opp og ammet. Men de legger jo relativt greit på seg (så flink du er!)

Du får dobbelt øking når den tid komemr så om du har i overskudd er det jo kjempeflott om du kan pumpe og ha i "dypfryserbanken". Husk helst 50ml forpakninger (doble fyseposer oppi en stor plastboks nede i dypfrysen er lurt!) slik at du kan bruke det til små attpåmåltider samt grøt når den tid kommer. Det er mange som har forbannet 200ml flaskene...

Heia heia!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...