gullet-07 Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 Hei Er det mange som skal jobbe/har jobbet frem til 3 uker før termin. Jeg jobber i barnehage og har 7 uker igjen, regner med å gå helt frem, legen har ivertfall ikke tenkt å sykemelde meg. Var hos legen igår, 33+1 og skal ikke igjen før 26 februar. Skal til jordmor 2 februar, men er ikke det lenge å vente så sent i svangerskapet?? Kjenner jeg blir sliten, men det går foreløpig greit.
Trillet Skrevet 19. januar 2007 #2 Skrevet 19. januar 2007 jeg har praksis i hjemmesykepleien helt fram til to uker før termin.. dette SKAL jeg klare!!!!! Blir nok tungt, men skal prøve å gjennomføre.. Får bare motivere meg med at etter det tar jeg sommerferie!
snartmammapåny Skrevet 19. januar 2007 #3 Skrevet 19. januar 2007 Om man ikke er syk så er det jo ingenting som er bedre. Da jobber man frem til termin. Tror det er vanligere å jobbe helt ut i lette og mindre stressende yrker enn det er om man omgis av stress og høyt tempå, men det sier seg jo selv. Er jo mye opptil hvordan arbeidsplassen tilpasser seg den gravide og hennes behov også. Om alt fungerer flott og man klarer å jobbe så er jo det det beste:) du må jo bare se ann din egen form, om du skulle bli syk så får du nok en legetime utenom de fast oppsatte så det trenger ikke å gå å vente til den oppsatte timen om du skulle bli syk. Men å være frisk er jo definitivt det beste da:)
Mamman til M&E Skrevet 19. januar 2007 #4 Skrevet 19. januar 2007 Så lenge en er frisk skal en jo gå i jobb frem til permisjon. Jeg håper at jeg skal kunne gjøre det, har bare litt over tre uker igjen nå og tror det skal gå bra......selv om jeg må innrømme at det er litt tungt nå
nønnsen Skrevet 19. januar 2007 #5 Skrevet 19. januar 2007 Hei! Jeg jobber også 100% i barnehage og har 7 uker til termin. Var hos lege i beg av nov og i helt fin form. Likevel spurte legen om jeg ville ha litt sykemld pga tungt arb. Takket nei til det. Vil jo helst ikke måtte gjøre det. Var hos jordmor for to uker siden og hun spurte om det samme. Flere foreldre i barnehagen er overrasket over at jeg fortsatt går fullt. Slik jeg har forstått er det ikke så vanlig? Rett før helga fikk jeg bekkenløsning så jeg får se det litt ann etterhvert, men prøver heller å ta det litt roligere. TA det med ro er jo egentlig ikke mulig i en barnehage... Lykke til!
tuppemor-75 Skrevet 19. januar 2007 #6 Skrevet 19. januar 2007 jeg satser også på å jobbe helt fram til permisjonen begynner. jeg gjorde det også i forrige graviditet. jeg anser det ikke som noe problem da jeg er frisk, men jeg har en kraftig bekkenløsning, men jeg har en jobb som ikke innebærer tunge løft eller mye/hurtig gåing, så da går det fint å arbeide helt fram. jeg er også veldig glad for at formen er så bra at jeg kan arbeide. jeg tror jeg hadde kjedet meg litt dersom jeg skulle gått hjemme hele dagen. ventetiden kunne blitt veldig lang.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 20. januar 2007 #7 Skrevet 20. januar 2007 Hei :-) Det var ihvertfall planen min, men jeg fikk noen skumle magekramper som kunne være for tidlige rier forårsaket av stress, derfor gikk jeg ned til 50% arbeidstid. Men jeg jobber til permisjonen, 3 uker igjen og jeg kjenner at jeg gleder meg til det :-) Synes du at det er tungt så bør du prate med legen din om det. Man skal jo ha krefter igjen til den store oppgaven også. (Jordmor kan ikke sykemelde deg, du må uansett til legen igjen.)
gullet-07 Skrevet 20. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 20. januar 2007 Jeg er veldig klar for å jobbe helt frem. Hadde kjedet meg om eg sko gå hjemme. Gruer meg nesten litt til de tre ukene, håper jeg føder før tiden. Kjenner ingen som går hjemme på dagtid, så kan bli lange dager Syns bare det er så mange som reagerer på at det går så lenge melom hver gang jeg er hos legen
Blåbærlyng Skrevet 20. januar 2007 #9 Skrevet 20. januar 2007 Jeg skal jobbe frem til permisjonen starter. Jobber som lærer i vgs, og det innebærer lite stress.
Gjest Skrevet 20. januar 2007 #10 Skrevet 20. januar 2007 Jeg jobbet frem til permisjon bortsett fra 3 dager med sykemelding pga bronkitt...så lenge man orker er det vel greit å jobbe, blir nok venting på at ungen skal komme ut likevel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå