Gjest Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 Jeg begynte på Grete Roede etter nyttår. Har egentlig ikke lagt om kostholdet noe særlig, bortsett fra at alt snop er kuttet ut. Jeg er alene for tiden fordi mannen min er ut å reiser. Nå er problemet at je ikke får i meg noe mat i det hele tatt. Jeg gjør noe omtrent hele tiden, og har rett og slett ikke tid til å ordne noe fornuftig mat. Vanligvis ville jeg kastet innpå en kjeks eller sjokkis, men det går jo ikke lenger. Jeg skal ligge på ca 2200 kcal, men klarer bare 1300-1600 kcal om dagen. Jeg har sluttet å være sulten også, så når jeg har tid så glemmer jeg å spise. Forrige uke gikk jeg ned 3 kg, er jo kanskje litt rask vektnedgang?
krølle... Skrevet 19. januar 2007 #2 Skrevet 19. januar 2007 Kanskje du bare må ta deg tid til å spise? Hadde det også sånn en tid, før jeg skjønte at det bare gjorde meg sliten og irritert. Nå legger jeg Håkon i babygymen sin og går og spiser... så får han bare hyle i vei noen minutter. Han dauer ikke av den grunn... Misunnelig på din evne til å kutte godis... det er sikkert minst 1/3 av kostholdet mitt... *skjemmes litt...*
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #3 Skrevet 19. januar 2007 tipper godis var mer en 70% av mitt kosthold før, det er derfor det blir så uvannt å skulle spise så mye mat..... Men jeg bare må kutte det ut. Jeg er så gedigen og hvalete nå at jeg rett og slett må slanke meg.
Murmeline Skrevet 19. januar 2007 #4 Skrevet 19. januar 2007 Fin-fin-slankekur! Nei huff da, det er jo ikke bra å gå ned så fort da. Fertila; du må spise mer! Hvordan løse det da tro? Babygym, bæresjal, babybjørn.. det finnes mange måter å skaffe seg to frie armer, så rekker man hvertfall en brødskive. Sett mobilen på alarm hvis du glemmer å spise oppi ammetåka:)
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #5 Skrevet 19. januar 2007 Problemet er jo at jeg er ute og går tur hele tiden, i dag har jeg gått over 3 timer tilsammen. Nei, kanskje jeg skal kaste i meg en skive før jeg legger meg? kan foresten melken forsvinne hvis jeg spiser for lite?
glad_jenta Skrevet 19. januar 2007 #6 Skrevet 19. januar 2007 huff da:( jeg har det omtrent slik jeg også.rekker ikke å spise noe i løpet av en dag.er travelt opptatt med å følge med han på 10 mnd. å når han endelig sover så er det liksom så mye annet som må gjøres.men bruker å lage meg middag etter han har lagt seg da.du får kjøpe masse frukt å ha stående lett tilgjengelig.slik at du får i deg noe hvertfall.det rådet trur jeg at jeg selv også må prøve;)
krølle... Skrevet 19. januar 2007 #8 Skrevet 19. januar 2007 Hmmm... vanskelig. Jeg veier mindre nå enn før jeg ble gravid. Tror nok jeg har byttet ut de små musklene mine med noen enda mindre og litt fett, for føler at jeg ser mer blubbete ut nå enn før. Men tallene på vekta hjelper ikke akkurat på motivasjonen for å kutte godisen. Blir nok et bra forbilde for min lille gutt ja : "Du kan ikke spise godteri nå, det er jo ikke lørdag i dag..." (mens jeg tygger intenst for å få unna en liten sjokoladebanan...) Lykke til hvert fall, håper du finner lure måter å få stappet i deg litt mat på. Ikke bra med sultekur i lengden.
Murmeline Skrevet 19. januar 2007 #9 Skrevet 19. januar 2007 Flink og trimmer, det må jeg si:) Jeg sliter med litt lite melk til tider, og er typisk en person med av-på-matlyst, typisk av etter fødsel (hamstret da jeg gikk gravid vet du..), og snuppe med nesten-kolikk, vel; kiloene har rast av hvertfall.. Tror man kan få mindre melk hvertfall. Og så var det disse giftstoffene i mamma-fettet da...
mai mammaen til to Skrevet 19. januar 2007 #10 Skrevet 19. januar 2007 du må bare lage deg faste tider å spise på..om du skal ut å gå på tur og du vet at du har et måltid da, så lag en matpakke.. en skive og en banan f.eks.. går fort å spise det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå