Gå til innhold

Blitt helt mammadalt etter barnehagestart (20 mnd), noen med erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenten min på 20 mnd begynte i barnehage for to uker siden. Det har tidligere alltid gått over all forventning å skilles fra henne, riktignok er det bare familiemedlemmer som har passet henne før, men hun har vinket og tatt det helt fint. Men nå, etter barnehagestart, er hun veldig forandret. Hun hylskriker når jeg går fra henne i barnehagen, og hjemme henger hun fast i meg hele dagen, ikke en gang faren er god nok for henne. Hun er livredd for at jeg skal gå fra henne. Jeg syns det er forferdelig vanskelig og vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette. Alle sier at noen barn trenger litt tid og at skrikingen går over, men jeg er så redd for å ha "ødelagt" noe, jenten vår var jo så trygg og god... Nå tør hun så vidt å sovne, må ha henne på fanget til hun sovner. I natt lå hun våken i flere timer, hver gang hun skulle til å sovne, ropte hun mamma, mamma. Må jo legge til at hun er forkjølet og ikke helt i form, så det kan jo være at det forverrer ting.

Hva kan jeg gjøre? Hun liker åpenbart å gå i barnehagen, hun vil gå og er ivrig, og elsker å være med andre barn. De sier i barnehagen at hun roer seg etterhvert og ser ut til å trives. Men jeg syns det er fælt at hun så gjerne vil at jeg skal være der med henne, og at hun er så forandret hjemme.

Trenger råd... Eller kanskje noen nettsteder å lese på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror det at jenta di er forkjølet og ikke i toppform forverrer situasjonen mye...

jenta mi begynnte hos dagmamma da hu var 10 mnd og det var ingen problemer med innkjøring.så begynnte hu i barnehage når hu var 14 mnd, og de første ukene gikk supert...MEN, så ble hu syk en uke og fra da var hu akkurat som jenta di!

nå er formen tilbake, og hverdagen er nesten tilbake som den var...fortsatt mer mammadalt enn før, men ikke på langt nær så ille som det var når hu var syk...

håper det går over snart, for det er j så slitsomt for deg:-0

og til sist: jeg jobber selv i barnehage og vet at barna roer seg raskt etter at foreldrene har dratt:-)

Skrevet

har en gutt på 1 år som va på tilvenning mandag-onsd denna uka. har gått kjempe-bra. gråt ikke da æ dro(det va vesst mamman som hadde det værst her;P kjente tåran presse på..)!!

vi har henta han i 14-tia,og da har han sov sia kl 11.30.

men han har hengt utruli masse på mæ etter at vi e kommet heim,pappan e heller ikkje bra nok da! går etter mæ og e redd for at æ ska fær ifra han bærre æ ska på kjøkkenet..

håpa han blir bedre etterkvært... :)

Skrevet

Jeg kjenner meg så godt igjen!!!! jeg fikk pappaen til å levere fredag, da jeg ikke orket enda en kjøretur til jobben med gråten i ørene... Vet at ho har det bra, og ho babler veldig og viser meg rundt når jeg henter. Men det er så vondt å si hade til et gråtende barn! ho kommer også med et par tårer når jeg henter... I tillegg så er det forkjølelse, hoste om natten, jeksler på vei... Det gjør vel ikke saken noe bedre!

Alle sier det er helt normalt, og vil gå over. Det tror jeg selv også, men jeg har allikevel så masse tanker! har bare lyst å ta med meg jenta hjem igjen og hoppe opp i en god stol og kose der hele dagen ( ikke at det er så veldig gjennomførbart med en 17 mnd gammel jente med rompa full av mark...:)haha)

Håper hele tiden at hver ny barnehagedag skal bli annerledes... Jeg har termin om seks uker, så da blir det jo enda en ny faktor i livet til lille jenta. Jeg vil så gjerne at barnehagen skal bli en "god vane" før den tid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...