Gå til innhold

Dere som har vært med osteopat med babyen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer bare på hva terapauten gjor for å behandle babyen deres.. Vi har gått med en manuell terapaut 5 ganger nå, å alt han gjør er å holde på nakken til gutten vår..Jeg mistenker at han har kiss, er mye bedre nå, men d føler jeg ikke er osteopaten sin fortjeneste, men masse trening hjemme, og litt hjelp fra fysioterapaut.

Fint om noen orker å forklare litt hva deres terapaut gjor.. takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan prøve å få svart på onsdag, skal dit da for første gang...

Skrevet

Vi har vært til osteopat med snuppa maaaange ganger nå, og det er MYE hennes fortjeneste(tror jeg da), at hun nå er blitt såpass bra....

Hun jobber med hodet til barnet.....ihvertfall gjør hun det med minien her....kraniosakralterapi heter det...., hadde kjempeeffekt allerede etter første behandling. Da var hun blitt 4.5 mnd og for første gang sov hun 2.5 t i strekk den natten, og det var himmelsk !!!!!!

Har nå vært 5-6 ganger og hun har bare blitt bedre og bedre.....(har KISS), og er blitt en mye mer harmonisk og fornøyd liten jente uten alle spenningene i kroppen som plaget henne. For noen måneder siden var det som å bære på en 6 kg stiv stokk, mens hun nå er en 8 kg potetsekk ;) Å det er så godt ;)

Skrevet

Vi var også til osteopat med vår gutt da han var ca 6 uker. Skal prøve å forklare hva hun gjorde...Hun trykket på punkter i nakkeregionen slik at hun løste opp en stivhet på den ene siden. Hun gjorde også behandling av kraniet, holdt med hendene på det og "dro" litt i ulike retninger (huff, ikke lett å forklare). Dessuten behandlet hun ryggen, spesielt nederste del av korsryggen. Husker og hun sjekket hoftene. I det hele tatt virket det som hun tok for seg hele kroppen og jobbet med de områdene hun fant noen stivheter og låsninger i.

Vi merket en stor forskjell. Dagen etter sov han bedre på dagtid, to dager etter kunne vi trille han ute på handletur i tre timer, han sovnet til og med i vogna, det hadde aldri skjedd før.

Jeg kunne se at han var blitt rettere i kroppen da han lå på stellebordet (han lå litt i en "bananform").

Vi hadde bare to behandlinger. Jeg også var veldig skeptisk, men må nok innse at det hadde effekt ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...