Annie Bailey Skrevet 19. januar 2007 #1 Del Skrevet 19. januar 2007 Ammet dere? Jeg har ett barn fra før og har jo etterhvert forstått at pga alt som skjer i forbindelse med fødsel og blodsukker er jo dette en ekstra utfordring. Noe jeg selv fikk erfare.. Gutten min ble født for tidlig og lå 11 dager på intensivavd. Der ble han matet etter klokka og det var ikke lett å få han til å bli interessert i puppen. Men etter 1 mnd begynte han å ta puppen og etter enda en mnd sånn ca så hadde jeg nok melk til å fullamme.. Når jeg først var i gang med amminga merket jeg også hvor mye dette påvirket blodsukkeret og det sank stadig. Var veldig plaget med føling. Men da jeg koblet dette sammen gikk ting mye greiere. Jeg ammet i tilsammen 17 mnd og håper egentlig på å gjøre det samme denne gang, men gruer meg slik. Starten sist var sååå slitsom, og jeg kjenner flere andre diabetikere og de fleste har gitt opp dette og gitt MME. Men siden mm er så viktig og kanskje ekstra viktig får våre barn så ønsker jeg virkelig å få til dette denne gang. Er det noen som har hatt det "lett" med amming? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7860006-diabetikere-dere-som-har-barn-fra-f%C3%B8r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
diabetikermor Skrevet 20. januar 2007 #2 Del Skrevet 20. januar 2007 Hei! Storejenta mi brukte ca 10 dager på å skjønne at det var greit med pupp. Jeg hadde nesten gitt opp, da hun plutselig fant ut hvordan det skulle gjøres, vel å merke på det ene brystet. Det andre tok en uke til. Men da hun først var i gang, var det ingen problemer, og jeg amma i 14 mnd. Nummer to begynte å syge allerede den timen jeg hadde henne hos meg etter fødselen, før hun ble brakt til barneavdelinga. Jeg hadde faktisk litt melk allerede, men mest var det nok kos. Hun kom i hvert fall fort i gang, og det var ikke noe problem senere, selv om hun også fikk mat på barneavdelinga det første døgnet. Denne gangen amma jeg i 17 mnd. Jeg håper det går like greit med dette vesenet jeg bærer på nå. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7860006-diabetikere-dere-som-har-barn-fra-f%C3%B8r/#findComment-7870842 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå