Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #1 Del Skrevet 19. januar 2007 Velger å være anonym nå, og håper dere tilgir meg... Mannen min og jeg vurderer å reise til utlandet og søke om eggdonasjon om jeg ikke snart blir gravid med mine "gamle & dårlige egg". Hva tenker dere om det? Vi tenker også at om jeg blir gravid på denne måten så har vi ikke lyst til at barnet skal vite hvordan det ble til. Er dette umoralsk, eller må det være lov til å tenke sånn når man drar på åra? Innlegget er seriøst ment, og jeg håper ikke noen blir provosert og føler at jeg tråkker dem på tærne med aldrer og sånt... God helg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7859657-hva-tenker-dere-om-eggdonasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 19. januar 2007 #2 Del Skrevet 19. januar 2007 Hei anonym for nå. Jeg skjønner godt tankene dine rundt dette jeg,og ville trolig gjort det samme om det var mitt alternativ.Jeg skal selv i gang med assistert befruktning,men med egne egg og mannens svømmere. Om min egen alder kan jeg ikke si at jeg regner meg ikke gammel,og er av den formening at jeg synes det bør være opp til hver enkelt å avgjøre.Ingen skal kunne stå som dommer ! ! For de som mener at det å få barn ikke er en menneskerett har jeg bare en ting å tilføye.Det er i alle fall en menneskerett å få prøve det som prøves kan....C";). Lykke til med videre valg,jeg håper dere finner ut av det,og ikke minst... At dere lykkes. Hilsen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7859657-hva-tenker-dere-om-eggdonasjon/#findComment-7860644 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cosima Skrevet 19. januar 2007 #3 Del Skrevet 19. januar 2007 Jeg synes ikke det er noe galt med å velge eggdonasjon. Om man ikke kan få barn som er biologisk begges, blir det i hvertfall hans. Og jeg tror mor preger mye ved å bære et barn i ni måneder! Selv ville jeg alikevel valgt å være åpen om det. Ting kan hende som gjør at det kommer frem senere, og da kan det fort bli en belastning for alle parter. Ønsker deg lykke til uansett hva du velger! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7859657-hva-tenker-dere-om-eggdonasjon/#findComment-7861887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
nungo Skrevet 20. januar 2007 #4 Del Skrevet 20. januar 2007 Flott at noen tar opp seriøse ting som dette også! Håper og tror ikek du vil få så mange umodne kommentarer på dette forum. Uten at jeg selv har vurdert dette eller gjort meg veldig mange tanker om det, har jeg i alle fall fullt med på den offentlige debatten rundt dette tema. Slik jeg ser det er det ikke vesentlig forskjell på eggdonasjon og sæddonasjon. Vi får jo halvparten av genene fra hver og selvom sæddonasjon er teknisk enklere, så er det i prinsippet det samme for meg. Sæddonasjon er jo etterhvert alment akkseptert, så hvorfor ikke eggdonasjon? Om jeg selv vilel gjort det er en annen sak. Jeg har i alle fall tenkt at dersom f.eks. min søster hadde lite eller dårlige egg, ville jeg uten tvil ha donert et eller flere av mine egene egg til henne. Vedrørende det å fortelle barnet, så er jo det en privat sak, men jeg lurer litt på hva begrunnelsen er for at dere ikke har lyst at barnet skal vite? Jeg hadde nok valgt å være åpen om det. Tror ikke barnet ville være noe mindre glad i dere om det viste og jeg tror at den biologiske arv er ganske betydelig, slik at det kan være viktig for barnets identitetsutvikling og -forståelse å vite at det ikke er noe galt med det selvom det ikke likner på mamma (antar at biologisk pappa blir din mann). Jeg har også lyst å legge til, at i gamle dager (selv for ikke så veldig maneg år siden), var det jo ikke uvanlig at kvinner/par som ikke fikk egne barn overtok eller "fikk" barn av deres søsken som kanskje hadde flere barn enn de kunne forsørge. Så om barnet er "ferdig produsert" eller det kun er et egg som overleveres, så er det ikek så stor prinsippel forskjell fra mitt synspunkt. Det er bare den teknologsiek utvikling som muliggjøre at overføringen kan skje tidligere. Dette var bare et lite innspill fra meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7859657-hva-tenker-dere-om-eggdonasjon/#findComment-7864464 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå