Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 Hun har hatt rundt 40 i feber nå i tre dager, så idag dro vi til legen. Han fant ikke noe galt annet enn litt rød i ørene og en crp som var litt høy (56). Hun har vært i fin form og spist og drukket det hun skulle. Har vært litt grinete, men det trodde vi var tenner som også har dukket opp i alt dette. Idag har hun vært mer grinete enn de andre dagene og ser for meg en veldig slitsom helg, for vi fikk nemlig ikk antibiotika, siden hun hadde så lite symptomer på mellomørebet, som han trodde det kunne være. Vi skulle se ann til mandag og ta ny crp da. Og hvis den hadde steget så skulle vi få antib. Er dette vanlig?? Skjønner at man ikke skal dele ut i øst og vest, men.....foressten frøkna er 6,5 mnd.
solastråler Skrevet 19. januar 2007 #2 Skrevet 19. januar 2007 Man gir sjeldnere ut antibiotika på ørebetennelse fordi de mener det ikke har so god effekt. De anbefaler heller smertestillende, men vist allmen tillstanden hennes har blitt værre før mandag så ville jeg reiste til legen i helgen. for når crp er på 56 nå og hun blir verre da stiger den og hun trenger antibiotika. Men se det ann. Håper jenta de blir frisk snart, ikke gøy når man har syke barn.
minnimommo Skrevet 19. januar 2007 #3 Skrevet 19. januar 2007 ikke gøy det, var til legen på mandag med lillegutt her(11mnd) hadde 40 i feber på andre dagen, de så bare litt rødt i ørene og litt rød i halsen + tungpusta, hadde crp på 125(!) og var slapp som et slips, ble sendt på sykehuset for røntgen av lngene, fordi de var redd for lngebetendelse. Det var det heldigvis ikke, men han fikk penicilin, og nå går alt så fantastisk mye bedre! det var en barnelege som ikke ville slippe oss før de fikk tilbake svar på tre blodprøver, satt på et trist lite undersøkelses som med en slapp gutt på armen i 4 timer! Var rimelig glad da legen sa, dra hjem å sov! Før så ga de jo ut penicilin for alt, men de har blitt litt mere strikse på det for det er ikke bra for de små, for det er ganske sterkt for kroppen! Viss feberen vedvarer hadde jeg kontakta legevankten tror jeg, for det er jo litt skummelt, selv om alle sier at små barn får ofte feber uten at det er alvorlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå