Gå til innhold

kjenne liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er i uke 15, og har ikke kjent liv ennå, tror jeg. Av og til innbiller jeg meg at det er noe, men er kanskje bare luft i magen. Hvor tidlig kan man kjenne liv? Har dere kjent liv ennå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjente liv første gang i uke 17, og er førstegangsgravid. Det kjentes ut som små bobler i magen :) Men det kunne gå noen dager mellom hver gang jeg kjente det, nå er jeg i uke 19 og kjenner oftere liv nå :)

Skrevet

Hei

Jeg er i uke 19 nå og kjenner mye aktivitet inni her nå:) Men dette er jo veldig forskjellig. Jeg er første gangs fødende og vi kjenner jo det som oftest litt senere:) Har du vært og hørt hjertelyden?? jeg skal på ultralyd på mandag, klarer nesten ikke å vente:)

Hilsen Juni mamma

Skrevet

Jeg venter min 3, og har kjent liv siden uke 11. Ikke hver dag helt i starten, men nå kjenner jeg oftere og oftere!!

Skrevet

heihei

jeg er i uke 18 og har enda ikke kjent skikkelige spark. merker liv, på en måte, for det skjer jo noe inne i magen,, det kjenner jeg på meg. så da antar jeg det er babyen. men ingenting som jeg kan si at DER. DET var et spark!

Mange som ikke kjenner liv før i uke 20-22 også, særlig hvis du er førstegangs.

men jeg vil også kjenne spark!! hihi

Skrevet

Jeg var ca 18 uker på vei med nr.1 når jeg kjente at hu sparka skikkelig. Nå er jeg 13 uker på vei og kjenner og kjenner, men vet helt ærlig ikke om det er liv eller andre ting. Tviler på at jeg kjenner liv på i alle fall 2-3 uker enda, men hvem vet =)

Skrevet

skikkelige spark blir det jo ikke før de blir litt større, men kjenner man etter kan man føle små ¨dytt¨ .

Flergangsfødende vet ofte hva de skal kjenne etter kanskje? I tillegg kommer det sv@ært mye an på hvilken vei fosteret ligger, det kan kjennes kun hvis det ligger med ryggen mot vår rygg og sparker utover.

Skrevet

tror nok dere som har gått gravide før vet mer hva dere skal lete etter ja!

jeg kjenner stadig små "knip" eller dytt, men det er mer småvondt, og rundt om kring i magen både her og der, så jeg tenker at det er mer ligamentbånd eller noe som får strekk på seg... men det er jo et tegn på liv det og, så derfor sier jeg at jeg merker liv, men ikke spark:)

Gleder meg til jeg ikke er i tvil om hva jeg kjenner jeg! :)

Skrevet

Jeg er i uke 18 og har kjent noe de siste to ukene tror jeg. Men de to siste dagene er jeg blitt helt sikker, det er et slags mønster i når jeg kjenner liv (helst når jeg sitter på en stol, litt foroverbøyd feks over bordet og spiser). En slags gelelignende boble-lemus-følelse under navlen. Skal på UL på tirsdag...bli spennende. Er forresten førstegangs...

Skrevet

Eg kjente liv første gong då eg var 15+3, er førstegangs så det var veldig tidlig, men det kjentes ut som leamus eller sånn bobling. Kom litt no og då - kunne gå mange dagar mellom kvar gong. Kjente spark då eg var 18+0 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...