Gå til innhold

Trenger hjelp jenter, hvor mye grøt = en skive?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten er lei grøt og spiser skive nå i stedet.

Før laget vi Holle fullkornsgrøt på 200 ml vann og han spiste alt.

Nå spiser han 1 skive i stedet, men det er vel mye mindre?

Blir gladglad for raskt svar, vil ikke at gutten skal tape vekt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En skive er kjempe bar om det er vanlig brød. Du kan tenke med deg selv hvor mett du blir av det selv.

Gutten min spiser 3/4 av en skive og da er han mett og god

Skrevet

Takk for svar!

Flott!

Synes liksom skiven virker mindre enn grøten, men tar sikkert feil. Var en grøtmons inntil 2 dager siden han her :-)

Skrevet

Gutten vår spiser lett halvannen brødskive til kvelds... Han er 8 mnd og har bare to tenner:-) Har alltid hatt stor matlyst

Skrevet

Hi hi! Vår er 10 mnd og har også bare 2 tenner, men skiven glir ned. Men er ikke 1 skive mindre enn 200 ml grøt. Er jo stor porsjon det da...

Skrevet

Vet ikke helt forholdene.... Vi lar han spise til han ikke vil ha mer vi...lar han styre det litt selv:-) Han "sier" ifra om han ikke er fornøyd eller er mett.

Skrevet

Klart han spiser mindre brød blir mettere av det..

F.eks jeg kan spise en stor tallerk havregrøt men blir stappmett av 1-2brødskiver...

:)

Skrevet

Men vil han legge like mye på seg av skive som av grøt?

Skrevet

her er det motsatt..min gutt spiser kun 100 ml grøt..men får han skive spiser han to stk! i dag fikk han bare vanlig kneip..er jo ikke så mye mat i det, og da spiste han 3 skiver!! synes det er enormt mye!!

Har hørt her før at en porsjon grøt (125ml) tilsvarer en brødskive! Vet ikke om det stemmer altså..men spørsmålet har vært oppe noen ganger før, og da var det svaret!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...