Gå til innhold

Hjelp...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå laget velling/grøt til min lille venn i ni dager. Den 10. januar veide han 5490 gram, i dag 5560 gram. Bare 70 gram opp på ni dager.. det er lite...

 

Han får pupp om natta hvis han våkner, evt første måltidet på morgenen. Så får han velling/grøt tre-fire timer etterpå, og det samme tre-fire timer senere. Hvis han er veldig urolig innimellom der får han pupp igjen. Siste måltidet får han pupp (lite melk om kvelden) og 100-150 mm fra flaske.

 

Velling/grøten koker jeg av hirseflak, tilsatt litt eplemos, og sper med mm om det trengs. Han får også litt potet-og gulerotpurè.

 

Har forstått at dette nok er "riktig", men det jeg sliter med er mengden. Hvor mye skal han ha? Han får tydeligvis ikke nok! Ble anbefalt å fryse grøten og pureen i isbitposer, for så å tine opp nok biter til måltidet. Begynte med to, i dag har vi gitt fem og seks.

 

Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det anbefales å tilsette 1-2 ts olje (gjerne raps eller oliven) i grøten. Tror ikke du skal uroe deg. Appetitten går jo opp og ned.

 

Du kan eventuell prøve grøt av quinoaflak (gjøres som hirsegrøt) som er ekstra næringsrik. Fås på helsekosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha, Desebermamma! Jeg hadde bare maisolje i kjøleskapet, men hadde i litt av det i dag. Det var jo logisk - da får man jo i seg sunt fett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...