Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 Jeg har nå laget velling/grøt til min lille venn i ni dager. Den 10. januar veide han 5490 gram, i dag 5560 gram. Bare 70 gram opp på ni dager.. det er lite... Han får pupp om natta hvis han våkner, evt første måltidet på morgenen. Så får han velling/grøt tre-fire timer etterpå, og det samme tre-fire timer senere. Hvis han er veldig urolig innimellom der får han pupp igjen. Siste måltidet får han pupp (lite melk om kvelden) og 100-150 mm fra flaske. Velling/grøten koker jeg av hirseflak, tilsatt litt eplemos, og sper med mm om det trengs. Han får også litt potet-og gulerotpurè. Har forstått at dette nok er "riktig", men det jeg sliter med er mengden. Hvor mye skal han ha? Han får tydeligvis ikke nok! Ble anbefalt å fryse grøten og pureen i isbitposer, for så å tine opp nok biter til måltidet. Begynte med to, i dag har vi gitt fem og seks. Noen som har noen ideer?
Desembermamma 2002 Skrevet 20. januar 2007 #2 Skrevet 20. januar 2007 Det anbefales å tilsette 1-2 ts olje (gjerne raps eller oliven) i grøten. Tror ikke du skal uroe deg. Appetitten går jo opp og ned. Du kan eventuell prøve grøt av quinoaflak (gjøres som hirsegrøt) som er ekstra næringsrik. Fås på helsekosten.
Caker*fikk to babyer 21.06.06* Skrevet 23. januar 2007 #3 Skrevet 23. januar 2007 Takk skal du ha, Desebermamma! Jeg hadde bare maisolje i kjøleskapet, men hadde i litt av det i dag. Det var jo logisk - da får man jo i seg sunt fett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå