Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 Morsmelk er det beste et barn kan få det er ingen tvil om det. Men noen ganger lar det seg desverre ikke gjennomføre:( Jeg er en av disse mammaene. Etter mye grining og tårere, samt følelsen av at jeg var en dårlig mor fant jeg ut at jeg heller skulle se på de positive sidene ved morsmelk erstatning. Neste barn vil jeg igjen forsøke å amme, men i mellomtiden skal jeg tenke på de fordelene det faktisk finnes i å gi mme. - både mor og far kan gi - ikke problemer med spising når hun/han skal til barnevakt - alltid vet at barnet får nok mat - babyen slipper å bli dårlig i magen vist mammaen spiser løk, jordbær-osv. - kan ta seg et glass vin på fredags kvelden uten alt stresset med pumping - slipper ekle ullinlegg - slipper å våkne opp i en seng som er gjennomvåt av morsmelk - kan gå kledd med hva en vil uten å være redd for å fryse på puppene - alle klærene blir ikke griset til med mm ved at det drypper melk fra den puppen en ikke ammer med - klærene lukter ikke sur melk fordi de ikke er til griset med mm - babyen ble roligere og virket gladere når jeg ikke stresset slik med å få til ammingen Har noen av dere flere positive sider ved å bruke flaske/ mme?? allegodetingertre
accogliente-fikk en gutt- Skrevet 19. januar 2007 #2 Skrevet 19. januar 2007 Kjempepositivt det med at babyen ikke får vondt i magen Ellers er det jo noen som har vegring mot å amme offentlig å da er det jo kjekt å ha med flaske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå