Gå til innhold

Brio HAPPY eller ikke? Bilstol på understell? mange spørsmål...

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet at vognen er helt ny, så sannsynsligheten er sikkert ganske liten, men jeg prøver...

vi var og så på den i slutten av desember og vi var alle tre (2 voksne og et barn) enige om at den var veldig fin, med følgende fordeler:

1. vi voksne er veldig høye (185 begge to) og telskopstyret var bra. bedre en knekk, som jeg hadde sist, der jeg kom for nærme vogna

2. fine farger. dessuten gøy at vi kan "bytte farge" på sportsvogna siden både bag og sittedel kommer med egen kalesje

3. relativt stor bag. siden barnet kommer i juni vil det være plass i bagen helt til den uansett blir stort nok til å "flytt inn" i sportsvgna. prøvde med skinnpose og det gikk også helt fint

4. sportsvogna har full liggestilling

5. understellet, som er nytt av året tror jeg, ble uhyre lite når det var slått sammen. med liten bil er det en fin ting.

6. håndtaket kan snus, slik at kjøreretningen kan endres uten å løfte av innsatsen. jeg elsker den egenskapen og mener selv det er et must.

av ulemper kan jeg bare på den at stoffet noen steder er festet med borrelås. det skjønner jeg ikke så mye av.

jeg er helt ute på vognfronten og har overhodet ikke peiling lenger. blir veldig glad hvis noen kan diskutere med meg.

finnes det andre vogner med noen av de samme fordelene som er enda bedre?

trenger jeg en vogn med et understell jeg kan feste bilstol på? og i såfall, hvilket understell er det? og hvilken bilstol?

kan få arve et nesten ubrukt römer baby safe(?)-sete av min søster - passer dette på noen vogner?

jeg skjønner det er mange som både kan og vet mye der ute.

opplys meg gjerne!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes Happyen ser veldig fin ut! Kjempetøffe farger.

Vi har ikke hatt vogn som bilsetet kan festes på, har i grunn ikke savnet det heller.

Quinny sine vogner kan du feste Maxi Cosi og Den nye sleep til HTS

Bugaboo kan du feste maxicosi og Graco hvertfall

Skrevet

Rømer baby safe er et veldig godt sete. Det kan iallefall festes på de teutonia-vognene hvor man kan fjerne sittedelen fra understellet og på one tree hill sine vogner. Finnes sikkert flere også, kjenner ikke til alle. Vi har ikke hatt understell som man kan feste setet på, har aldri savnet det og det er heller ikke anbefalt. Babyen bør ikke sitte så lenge i bilstol uansett.

Vi har en brio kombi som vi er veldig fornøyd med, og har brukt den vippefunksjonen med håndtaket mye. både i bratte bakker så ikke babyen skled med hodet nedover og i sportsvogn når det har vært mye sol o.l.

Synes størrelsen på det nye understellet ser veldig lite og nett ut, og vognen er også mye lettere enn de andre brio-vognene. VAr nettopp på en butikk der de hadde denne vogna, og synes den var veldig fin. Men så ikke så nøye etter, det med borrelåsene kan jo være litt negativt. Blir sikkert fortere slitt og løsner lettere enn knapper. Men går jo an å se litt på kvaliteten på borrelåsen. Og hvor på vognen det er brukt. Går sikkert bra om det kun er noen steder.

Jeg er selv 1.80 høy, sambo noe høyere og vi har hatt vogn med både teleskophåndtak og håndtak med knekk. teleskophåndtaket er helt klart å foretrekke. Kommer oss mye lenger bort fra vognen, og i tillegg virker håndtaket mye mer stabilt og mindre slarkete.

Så brio happy er nok sikkert et bra valg.

AV andre vogner så kan du jo se på emmaljunga sine. Emmaljunga city cross er like lett og er også liten og nett sammenlagt Der kan man også velge forskjellig farge på bag og sportsvogndel.

Denne vognen får mye skryt, men den har ikke teleskophåndtak og ikke vendbart håndtak. Sittedelen er veldig lett å snu, med klikk-system for å feste, så vendbart håndtak trenger ikke være et must.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...