Gå til innhold

Hvor sikker er el tester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på den 20 dagen i syklusen min.Sist var den på 31 dager. Har testet med strimler fra billigtester.no. Følte på onsdag og torsdag at det "!skjedde"! noe der nede. Men fikk aldri positiv test. Men på tirsdag var det to synlige streker men test streken var ikke like sterk som kontroll streken, så da var jo den og negativ. De andre dagene har har det bare vært kontroll streken som har vært synlig og den har ikke vært like sterk, kan jeg ha testet med for svak urin? På onsdag var jeg hos legen og tok blodprøve.Da tok jeg ikke hjemme test. Så hun tok el test da men den får jeg ikke svar på før om en ukes tid, noen som vet hva hun finner der? Om det er om jeg hadde el den dagen eller om jeg får den om 24 til 48 timer (sånn som hjemme testene) eller om hun kan finne om jeg har fått den tibake i det hele tatt. Er så redd den ikke har kommet tilbake..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

INGEN?????

Skrevet

hei. dette med test av eggløsning kan sees på som unødvendig, bare stor butikk for selgeren av disse produktene. når man får positiv test på eggløsningen er den forventet fra 12-48t. dette betyr ikke at akkurat du får eggløsning denne mnd. eggløsningshormonet begyynner å produseres men igjen bør ikke dette bety at du får eggløsning denne mnd.

den beste oppskriften er sex annenhver dag fra første dag mens, da kan man umulig glippe egget hvis det kommer. husk regelmessig sex fører til mer aktiv eggløsning hos de fleste kvinner

lykke til

Skrevet

jeg kan abefale cb digital el test på det varmeste..

der kommer resultate opp som et bilde om testen er posetiv og man slipper å se på disse strekene og sammenligne hvem som er sterkest osv..

jeg fant aldri el min med billig-testene,men nå som jeg bruker cb digital el test,finner jeg den.

så prøv den om du fortsatt vil teste:)

lykke til:)

Skrevet

Takk for svar. Vet ikke om jeg skal fortsette å teste. Får tenke litt på det. Men er det noen som vet hva de kan finne på blodprøven??? Finner hun ut der om jeg har fått el tilbake eller finner hun bare om jeg hadde el da hun tok prøven??

Skrevet

Mystisk! Det samme opplever jeg! Er på dag 20 jeg også, og testet med strips fra dag 12. Den første dagen så jeg kun kontrollstreken, dag 13 kom det opp en svak strek ved siden av, dag 14 var streken mye sterkere men ganske smal (!) i forhold til teststreken. Mener fargen var noenlunde like sterk, men teststreken var altså mye tynnere. Dagen etter var den svakere igjen. Skjønner ingenting. Har syklus på ca 28 dager, og hadde en del blank utflod/slim i disse dagene.

Har søkt en del på nettet for å finne svar på dette, uten å finne annet enn bekreftelser på at andre opplever det samme.

Innbiller meg også at tester med CB ikke nødvendigvis "løser problemet" ettersom begge testene fungerer på samme måte ved å måle nivået av et bestemt hormon..? At den ville være negativ? Skal legge til at jeg bare har forsøkt med strips...

Skrevet

ja men det er jo det som er promlemet med de testene ,at du må se på strekene,for man vet jo ikke akkurat hvordan strekene skal se ut,og da tror man kansje at testen er neg så er den posetiv eller motsatt,

på cb digital kommer det opp et bilde om el testen er posetiv og man slipper å se på noen streker..jeg fant aldri el med billig testene ,men fant den på førsteforsøk med cb digital,så prøv den jenter om dere synes de andre testene er vriene.

Skrevet

Jepp. Høres ut som om vi får slenge innom den berømte nettsiden og bestille noen litt dyrere greier som snakker et mer forståelig språk :)

Så lenge jeg merker på kroppen at det skjer noe så er jeg egentlig ganske happy. Vil ikke si at jeg har smerter akkurat, men det er som om noe strekker på seg i siden, som forstrukne ømme muskler liksom. Regner med at det er egget som kommer seilende.

Skrevet

Jeg har heller aldri funnet EL med de billigtestene...:/ Selv om temping har bekreftet EL!! Tror de ser på blodprøvene om du HAR HATT el.... tror det er noe som er forhøyet etter EL...hehe!! Litt usikkert svar men...

Skrevet

Jeg brukte cb digital, og spiren satt dermed på første forsøk. Tror ikke jeg noengang kommer til å gidde å prøve å bli gravid uten el-test for å si det sånn, he he! Og utfra det andre skriver om strimler og slikt, så tror jeg cb digital er absolutt verd pengene!

Skrevet

Dersom du har en mye sterkere strek enn dagene før og mistenker at el er i anmars, ville jeg ha testet både på formiddagen og kvelden. For noen skjer hormonstigninga så raskt at el-testing en gang i døgnet fører til at du går glipp av stigninga. Dersom du hadde testet noen timer før eller etter den nesten positive testen kan det hende den hadde blitt tydelig positiv.

Jeg har forresten aldri el-testet på morgen-urin. Har heller ikke passet på det med å ikke drikke væske noen timer. Har likevel fått tydelige tester. (bruker GAMP el-tester fra helsekost, kr. 169,- for 5 stk.)

Vi er jo forskjellige og selv vet jeg at el er i anmars når jeg har en nesten positiv test. Har testet noen timer senere og fått sterk positiv + at el er blitt bekreftet av fin temperatur-stigning etterpå.

På www.pernille.info står det også noe om dette. At noen faktisk kan regne "nesten-positiv" som "positiv" for DEM.

LYKKE TIL!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...