Gå til innhold

boblebad

bobobaby+Lucas og Nathalie

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 dager på rad har jeg tatt boblebad. begge ganger har jeg blitt skikkelig svimmel når jeg reiser meg. i går varte det ganske lenge. sambo fikk meg ut. så satt jeg lenge på gulvet med hodet mellom beina før det ga seg. er det på grunn av graviditeten? burde jeg la være å ta boblebad?var skikkelig ekkelt. trodde jeg skulle svime av

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekket blodtrykket ditt hos lege? Hos gravide synker gjerne blodtrykket fram til 5. måned. Dersom blodtrykket ditt er lavt, kan du lett bli svimmel når du reiser deg raskt etter å ha sittet/ligget stille en stund.

Problemet er nok helst at du har ligget stille lenge, og ikke det at du tok boblebad mens du gjorde det.

Skrevet

Åhhh. Boblebad. Deilig.... Jeg er enig i EnnaH. Det er nok det at blodtrykket ditt ikke klarer å henge med når du reiser deg. Det heter ortostatisk blodtrykksfall. Blodtrykket faller raskt i det du reiser deg og du mister en del blod fra hjernen, derfor svartner det nesten og det føles riktig å ligge med hodet lavt. Når du tar et varmt bad utvider blodårene dine seg også, noe som gjør at det er mer "arbeid" for kroppen å holde blodtrykket oppe. Du har altså 3 faktorer: Du er gravid, du reiser deg og dine årer er utvidet pga av varmen. Helt normalt. Men forsiktig så du ikke besvimer og detter! Ellers ikke farlig :) Kos deg med badet, men sørg for at noen kan hjelpe deg hvis det fortsetter.

Skrevet

Vi har nettopp kjøpt boblebad, og der sto det faktisk i papirene at gravide ikke bør bruke det!

Har og lest det enplass, men husker ikke hvor.....

Skrevet

Jeg har samme problem som deg, blir svimmel bare jeg reiser meg fra sofaen, men særlig ved temperaturforskjeller som fks når jeg reiser meg fra badekaret, eller faktisk også bare jeg går ut av dusjen. Var slik sist jeg var gravid også, så det er nok helt normalt =) Det hjelper å komme seg ut av badet, sitte i gangen utenfor hvor det ikke er så mye dugg. Lykke til, Klem!

Skrevet

ok. tusen takk for svar alle sammen. ja sjekket blodtrykket senest på onsdag. det var helt fint. får være mer forsiktig neste gang da. er jo synd å ikke kunne bruke det. fikk steamdusj med boblekar på onsdag. helt fantastisk deilig. med lys i og greier. har aldri hatt sånn luksus før jeg. så ble litt hekta. he he.. men går jo an å bruke karet uten bobler også da. hvis det er sånn som en skrev lenger oppe, at gravide ikke bør "boble" som jeg kaller det. ; )

Skrevet

såvidt jeg har forstått, så er grunnen til at man ikke skal bruke boblebad osv den at man kan bli for varm, slik at fosteret blir overopphetet..

så lenge boblebadet er hjemme hos deg, er det jo ikke gloooo varmt og fullt av klor og nasty bakterier.

så hvis du passer på varmen, burde det ikke være noen problemer med å bruke det :)

Skrevet

Vi har steamdusj. På den står det at gravide ikke kan ta steam... Tror det er pga varmen... Vi skal jo ikke bli for varme - det er ikke godt for den lille... Men se i papirene du har til boblebadet - det står sikkert i de! Tror faktisk det hang en advarsel lapp teipet på vår dusj...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...