Gå til innhold

Sambo på julebord...

Anbefalte innlegg

Der gikk kjæresten ut døra i skjorte og jakke. Sååå kjekk da, jeg ville jo ikke slippe ham ut døra;)

Jeg kjenner at jeg vil masse masse at han skal ha det kjekt ute for han har ikke så mange venner her i Bergen og det er jo litt min "skyld" at vi er her i Bergen (pga min skole), men han sa jo ikke akkurat nei til å flytte fra Oslo.

Likevel har jeg en sånn litt rar klump i magen. Det kommer av to ting. Det første er at mammaen min er litt for glad i flasken og min toleranse for fulle mennesker er ikke helt god. For all del, jeg skal nå åpne en flaske vin med ei venninne i kveld, men det er når han bikker over 4 øl og en drink og et glass vin at jeg kjenner jeg blir veldig usikker. Han veit alt dette og er flink til å begrense seg, men plutselig blir man full vet du, det er ikke alltid så lett å styre. Heldigvis er det god middag først så vidt jeg skjønte. Veldig mye lettere å bli dritings på tom mage.

Det andre er en episode som skjedde før i høst. Han var ikke utro, men det var en annen (mye yngre) jente involvert. Han angrer og jeg har jo tilgitt og gått videre, men den klumpen og følelsen av brutt tillit er ikke alltid helt god.

Vel, jeg får se å shine kåken litt til venninna mi kommer. Får sprette vinen og tenke på noe annet. Mye lettere å være tolerant for en litt full kjæreste hvis jeg har litt innabord selv:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7857499-sambo-p%C3%A5-julebord/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg liker ikke at sambo blir full. For det første liker jeg det ikke fordi at han blir så vanvittig flørtete, og klemmer og flørter med alle jentene han er ute med. Han skjønner at jeg misliker det, så han gjør det ikke nå lenger hvis jeg er med ut, men klarer ikke å stole helt på han når han er ute alene. Det andre jeg misliker er at han får en helt annen personlighet når han drikker, så jeg blir ganske usikker på han.

Håper dere er i like god "form" når han kommer hjem da, så du slipper å føle deg usikker på han:)

Hei dreamer :-)

Ingen planer ikveld? Sambo jobber han, og blir på jobb frem til imorgen kveld... Æsj, syntes det er så trist når han har de lange vaktene, men... Jobbe må man jo....!

Nå sitter jeg å kjeder meg helt sinnsykt..! Null planer, kunne forsåvidt vært deilig, men samtidig så er det så uvant med en stille leilighet å...! :-) Derfor søker jeg selskap her da vetu, hehe...

Hei:-)

Har vært på besøk hos en venninne i kveld jeg, men er hjemme og kjeder meg nå. Sambo er i syden på gutteferie, så det er ganske kjedelig og ensomt her hjemme. Hva jobber samboeren din med igjen? Skal han jobbe et helt døgn?

Skulle egentlig en liten tur på byen med noen venninner, men så har plutselig alle funnet på hver sine ting, og jeg blir sittende her alene...koselig, hehe. Litt deilig å slappe av hjemme foram en film og bim, men blir jo litt stille og.

Nå har venninna mi gått og jeg er alene hjemme. Prøvde å ringe sambo i stad, men telefonen var slått av/tom for batteri og da ble jeg selvfølgelig usikker. Jeg får litt noia når jeg ikke veit når han kommer hjem. Vi avtalte ikke noe på forhånd så han kan jo være ute hele natta for alt jeg vet.

Huff, jeg håper han ikke er for full når han kommer hjem. Vi har krangla når han har vært full før og det har vært noe av de kjipeste kranglene (bortsett fra det som skjedde i høst) vi har hatt.

Åh, skulle ønske han bare savna meg masse og kom hjem nå!

Annonse

Uff, skjønner godt at du blir usikker når du ikke får tak i han! Håper han kommer hjem snart! Det finnes ikke noe verre enn å krangle når han er full. Det blir så ulogiske argumenter, også blir det sagt mye som man egentlig ikke mener. Hvis du blir irritert på han fordi han er full, eller det er noe du vil ta opp med han, så burde du heller vente med å si det til i morgen. Selv om det er vanskelig. Får håpe han snart er hjemme og ikke er for full.

ja, jeg veit. Som regel sovner han og da blir jeg bare enda surere. Jeg prøver å si til meg selv at jeg IKKE skal være sur når han kommer. Bare være blid og håpe han har hatt en fin kveld osv. Men jeg kjenner usikkerheten stikke litt dypt ned i meg nå. Hadde det vært for 6 mnd siden hadde det "bare" handlet om dette med alkoholen og det er jo tross alt ikke ofte han er ute eller på julebord så jeg burde jo klare å holde kjeft. Men så skjedde det noe i høst som gjør at jeg ikke klarer å slappe av og når det da er alkohol i bildet så hjelper ikke akkurat det nei... Og han er jo så klar over at jeg er usikker også.

Hvis jeg bare fikk snakket med ham. Hvis jeg bare kan ta en tlf innimellom (og nei, ikke for å være bitchy, men for å snakke med ham) og høre at han ikke er snydens så hadde det blitt bedre. Men nå får jeg ikke tak i ham i det hele tatt. Julebordet er rett nede på Bryggen, 5 min unna. Jeg har sååå lyst til å stikke ned og si hei, men jeg har ikke lyst til å bli sett på som kontrollerende og kjerringaktig.. Noen råd?

Jeg og blir bare enda surere når han sovner. Når han kommer hjem fra byen sier jeg til meg selv at jeg skal være så blid og hyggelig mot han. Hvis jeg ser at han er full, så bygger usikkerheten og irritasjonen seg opp i meg og jeg blir absolutt ikke noe hyggelig å komme hjem til. Synes jo at de kunne ha droppet den siste pilsen før de drar hjem når de vet at vi blir usikre på dem. Jeg prøver bare å ta meg sammen og ikke bli irritert. Når jeg får sovet på det så er jeg ikke sur dagen etter, så slipper vi ihvertfall krangler.

Jeg synes du kan gå ned dit å si hei jeg. Bare si at du ikke fikk tak i han på tlf og at du bare lurer på om han kommer hjem i kveld. Så kan du gi han et kyss og gå igjen med en gang. Da kan du vel ikke virke kontrollerende og kjerringaktig. Så finner du ut av hvilken tilstand han er i.

Kanskje jeg skal det. er ikke helt nøyaktig sikker på hvor de er henne, men et stort julebord finner man vel.

Noen andre som synes jeg skal stikke ned dit en tur? Jeg tenkte kanskje jeg skulle si at jeg fulgte venninna mi hjem (eller noe) og da jeg ikke fikk tak i ham så gikk jeg like gjerne innom på veien hjem.

Og så tenkte jeg kanskje ta på meg noe litt sexy med utrigning. Kanskje han kommer hjem da? Har ikke hatt sex på en ukes tid pga en infeksjon, men nå er jeg frisk. Han må vel være litt frustrert, he he:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...