Gjest Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 Jeg skal ut på byen en tur ikveld, og snuppa skal være hjemme sammen med pappan sin. Har aldri røyka fast, verken før mens eller etter svangerskapet. Liker likevel å ta en røyk når jeg drikker og koser meg.. Kan jeg det ikveld uten at hun får i seg farlige greier når jeg ammer imorgen(etter at promillen har gått ut ev kroppen)? Henger disse stoffene igjen lenger enn alkohol? Blir glad for svar
firemerkersmør Skrevet 19. januar 2007 #2 Skrevet 19. januar 2007 Ingen fare det. Går nok kjempefint. Men jeg ville ikke ligget i samme rom som lille-gullet hvis det lukter mye røyk av håret ditt.
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #3 Skrevet 19. januar 2007 Man røyker jo bare ute for tida så da går det nok bra..? Takk for svar!
accogliente-fikk en gutt- Skrevet 19. januar 2007 #4 Skrevet 19. januar 2007 Har lest at de som ikke klarer å slutte å røyke uansett bør amme, det er visst bedre for barnet at man ammer selv om man røyker enn at de skal få mme. Selvfølgelig er jo det beste å slutte, men ut fra det da så bør det jo ikke være problem med en kveld da.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #5 Skrevet 19. januar 2007 Den siste sier ganske mye om ammehysteriet i Norge ja..! Heller blåsyre og ammoniakk i babyens melk, enn å gi MME... (ifølge Gro Nylander)
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #6 Skrevet 19. januar 2007 Men er enig i at stoffene i melka er ute til dagen etter. Nylander sier derimot at det er bedre å amme og røyke fast enn å ikke amme og røyke.
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #7 Skrevet 19. januar 2007 Det tar ikke mer enn en time eller to før det værste er ute av kroppen. Det man anbefaler til røykende mødre er å røyke rett etter amming, så skal det ikke være noen fare forbundet med neste amming..Husk å dusje før du koser med gutten igjen, for selv om du er utendørs henger lukta igjen i hår og klær. Babyneser er mye mer følsomme enn resten av oss:)
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #8 Skrevet 19. januar 2007 Nikotinen er ute av kroppen innen du ammer så det er ikke et problem. Tar meg en røyk når jeg er ute jeg også. Men ikke ligg på samme rom, da det ikke er røyklukten av deg nødvendigvis, men pusten din. Det sies jo iallefall at man ikke skal samsove hvis man røyker da du puster med de samme lungene du har røyket med.. Og den luften er ikke bra for babyen.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #9 Skrevet 19. januar 2007 Jeg synes ikke det vitner om ammehysteri i Norge. En kan jo ikke bestride faktumet at det er bedre med mors antistoffer tross røyking - sier ikke det bare litt om hvor fantastisk morsmelk er da???
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 19. januar 2007 #10 Skrevet 19. januar 2007 Oh my god! Ikke ligg på samme rom?? Jeg røyker fast (jada, skyt meg før dere vet grunnen) og ligger da på samme rom som mini, er alene med han og har bare ett soverom. Han har ingen problemer av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #11 Skrevet 19. januar 2007 "Han har ingen problemer av den grunn"??? Du kan være så oppgitt du bare vil, men det er faktisk vitenskapelig kjent at det er et faremoment ved krybbedød. De fleste babyer "har ingen problemer" før de faktisk slutter å puste...
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 19. januar 2007 #12 Skrevet 19. januar 2007 Du tørr ikke engang stå frem med nick så bare hold kjeft. Det er bevist ved samsoving ja, ikke ved å sove i samme rom. Og han sover i sin egen seng. Du har vel aldri hatt et problem i livet du, og aldri røykt tydeligvis. Fint for deg, men alle svever ikke gjennom livet på en sky skjønner du
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 19. januar 2007 #13 Skrevet 19. januar 2007 Røyk og kos deg på byen du. Du får heller ta en dusj da vettu før du kryper opp i senga til sambo i natt ) Kos deg masse!!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #14 Skrevet 19. januar 2007 Å herregud.. svever man igjennom livet på en sky nå fordi man ikke røyker etter at man ble mamma? Snakk om snevert syn på livet! Dette ble jo latterlig! Jeg kan nok ganske sikkert si at jeg nok har opplevd en god del "negative" ting her i livet uten at jeg kjenner der, men det betyr ikke at man må røyke daglig av den grunn. Faktisk så røyker jeg når jeg drikker så ikke tro at jeg er noen fanatisk ikke-røyker. Men jeg ligger IKKE på samme rom som min sønn etter at jeg har røykt, for man ånder røyken etterpå!
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 19. januar 2007 #15 Skrevet 19. januar 2007 Jeg fikk høre at det tar 6 timer før nikotin forsvinner fra kroppen. Så da kan man vel amme etter 6 timer. Holder meg til det jeg i alle fall.
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 19. januar 2007 #16 Skrevet 19. januar 2007 Og fortsatt tørr du ikke stå frem med nick, jaja, du om det. Jeg står da hvertfall for det jeg skriver
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2007 #17 Skrevet 19. januar 2007 Det er nicket du henger deg oppi? ja ja, bra du er så reflektert at du vet å sile den viktigste informasjonen.. :-)
Tøvsjura *1 stor og 1 liten* Skrevet 19. januar 2007 #18 Skrevet 19. januar 2007 Gidder ikke diskutere med anonyme som slenger dritt nei, det er meningsløst. Leser hva du skriver, driter i det siden du er anonym. Ha en fortreffelig helg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå