Gå til innhold

Usikker om første kontroll


Adrian07♥ Sofie10♥

Anbefalte innlegg

Hei hei.. Er 8 uker og 3 dager på vei, og gleder meg masse.. Skal på første kontroll til mandag, og har hørt forskjellig om det er vanlig å ta GU eller ikke for tiden. Har hørt at det har falt bort, men vet noen har gjort det.. Hva med dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GU er ikke del av "standardprogrammet" lengre, men hvis det er lenge siden du tok celleprøve så får du tilbud om det.

 

Har ikke vært på første kontroll enda, men har tatt celleprøve i år, så da ser jeg ingen grunn til GU denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok celleprøve for ca. 2mnd siden, så "håper" selvfølgelig jeg slipper.. =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Æ va på 1.kontroll i går...huska ikke sist æ tok celleprøve, så det vart gjort i går..Men det lege også gjor va å kjenn om livmora e forstørra, i og med at ho itj har utstyret som høre hjertelydn.. og at det va litt tidlig..e 10+4 idag og livmora e forstørra:)

Syns det va grett at det vart sjekka..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo sant.. Vil ikke sette meg på "bakbena" for å si det sånn.. Vil jo at alt skal være i orden. Og om ca 7 mnd tenker man ikke på sånne ting i det hele tatt, da skal jo "alle" ta en titt... =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm hadde ikkje satt meg "på bakbeina" heller, men fekk ingen GU eg heller.. e i 12.uke. Va der idag, forrige fredag skulle eg egentlig ha 1.time, men då va kje legen der så då måtte eg gå te ein aen og han fylte halvveis ut helsekortet, samt at eg fekk tatt blodprøvene..så når eg va der idag blei det fylt skikkelig ut og han tok blodtrykket og sjekka urinen... det va det... jaja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørte med mine kusiner (19 og 28uker på vei) at de ikke hadde hatt det.. Det har visst blitt forsket på at man ikke skal "uroe" for mye inne i der, utenom hvis det er noe spesielle plager e.l

Og at ultralyden sier det meste legene trenger å vite om at alt er OK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...