venter bolle nr 2 Skrevet 19. januar 2007 #1 Skrevet 19. januar 2007 Er det noen som har hørt sklike "klikke-lyder" ut av magen? Jeg er helt sikker på at disse lydene ikke kommer fra meg eller bekkenet!! Lydene høres ut som slike "ledd-lyder" vi kan får når vi strekker oss eller "knekker" fingrene.. Jeg er bare så utrolig nervøs for hva dette kan være???!!! Jeg hører de ca 20 ganger i døgnet( av og til i forbindelse med bevegelse hos fosteret, av og til uten bevegelse..). Jeg har i dag 16 dager til termin, og disse lydene startet før jul.. har vært til lege, men hun sier hun har hørt om dette før (det samme sa en annen jordmor), men at de ikke kan gjøre noe med det.. Bare at jeg ikke må bekymre meg.. men hvor lett er det?? Jeg får ikke noe svar på HVA DET ER??? skjønner ikke at de kan si; ta det med ro, når de ikke vet hva det er.. Ikke får jeg ekstra ultralyd heller, selv om jeg ønsker det, for å få bekreftet at lillemor har det bra!! Nå netopp var det en kraftig "smell" fra magen i forbindelse med bevegelse til lillemor, og jett hvem som sitter her å hyler av bekymring?? Noen som har hørt om dette?? Noen som vet hva dette er??
Gjest Skrevet 19. januar 2007 #2 Skrevet 19. januar 2007 Jeg har hørt at dette er knekkelyder fra leddene til babyen. Har hørt det noen ganger jeg også, litt merkelig=) Men er nok helt ufarlig.
venter bolle nr 2 Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2007 takk for raskt svar.. har bitt forbi neglene nå, klarer liksom ikke roe meg helt. men babyene har jo bare brusk.. og så synes jeg det er så rart "knekke-lyden" er så høy.. fosteret er jo i vann og så skal luden ut av magen igjen.. skulle gjerne lest noe om dette, men finner ikke noe noe sted.. har du tips? hilsen nervøsa..
Stirra ner 32+5 Skrevet 19. januar 2007 #4 Skrevet 19. januar 2007 Vet du hva? Dette husker jeg at jeg hørte i forrige svangerskap, var vel på slutten ja... Og da mener jeg at det var flere på Bim som hørte det samme. Så tror det er ganske vanlig, uten at jeg kan si hva som skjer med den lille der inne når lydene kommer. Nå er ihvertfall min jente snart 3 år og frisk og rask! ;0)
venter bolle nr 2 Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. januar 2007 det hjelper å høre at andre også har hørt og opplevd dette! er så fort at man bekymrer seg ekstra, og da er det ikke noe som å kunne få hjelp av likemenn!! Men må fortsatt si at jeg synes det er rart jeg finner så lite informasjon om det, hvis det er flere som opplever dette!!! Må jo være spennende for jordmødre ev.leger å forske på dette da??
Augustbaby=) Skrevet 19. januar 2007 #6 Skrevet 19. januar 2007 Har hørt slike lyder jeg også. Første gangen jeg hørte det trodde jeg det var vannet som gikk... Har nemlig hørt at man hører en slags kneppelyd da. Men det var ihvertfall ikke vannet, og senere har jeg hørt (og kjent) denne lyden mange ganger. Tror ikke det er noe farlig, men skjønner ikke helt hva det kan være jeg heller.
venter bolle nr 2 Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. januar 2007 har du snakket med lege eller jordmor om dette?ev hva sa de? hvor ofte har du hørt dette?
PlinkiPlonk Skrevet 19. januar 2007 #8 Skrevet 19. januar 2007 Pussig, det eneste "rare" jeg har merket, er når ongen hikker, men det er vel neppe det samme...
Augustbaby=) Skrevet 19. januar 2007 #9 Skrevet 19. januar 2007 Hvis det var meg du spurte, så har jeg ikke snakket med lege eller jordmor om det nei. Nå i det siste har jeg hørt denne lyden daglig, noen ganger mange ganger daglig (kanskje 8-10 ganger). Har hørt den de siste 2-3 ukene tror jeg. Er forresten 39+6 ) Det virker som det er flere som hører slike lyder, så jeg velger å tro at det er ganske vanlig jeg.
kaffen Skrevet 19. januar 2007 #10 Skrevet 19. januar 2007 Jeg har og hørt det, både i dette svangerskapet og forrige. Gutten min er helt frisk og rask, men har mistanker om at han er hypermobil. Det er også storesøsteren hans. Jeg er "bare" mobil (må være "mobil" i seks eller flere ledd for å være hypermobil). Både lege, jordmor og to fysioterapauter sier dette er helt ufarlig. De leddene det er snakk om kan være litt mer utsatt for skade hvis man driver idrett på topp-nivå, men det gjør jo ikke alle. Noen ganger kan det være vondt i leddene når det er kaldt ute, men det hjelper å varme opp leddet i vann eller med å tulle et skjerf e.l. rundt. Dette er helt ufarlig. Det er liksom bare en individuell forskjell som har forskjellige grader. Du kan jo snakke med en fysioterapaut om bekymringene dine. Han kan helt sikkert forklare det nærmere.. Håper du ble beroliget, for det er faktisk ikke noe å bekymre seg for!!
venter bolle nr 2 Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 19. januar 2007 kjenner også hikking, ganske godt faktisk, he he, til tider holder hun på med hikking til det nesten blir irriterende.. Hikking er jo et bra tegn; at de forbereder lundene til pustebevegelser. Men disse "klikke-lydene" er noe annet.. det er akkurat som fosterets ledd lager lyd. Det er dette vi ikke får svar på. Håper noen plutselig kan fortelle meg hva det er!! da hadde jeg sluppet å bruke disse siste 16 dager til temin på bekymring.
venter bolle nr 2 Skrevet 19. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 19. januar 2007 tusen takk for innlegget!! alt hjelper!! er beroliget nå.. var litt paranoid i sted da lyden kom så høyt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå