Gå til innhold

Nå har vi begynt med grøt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle egentlig vente til hun var 6mnd, men ville at faren skulle få det med seg. Han går glipp av så mye ellers at vi styrer det vi kan. Han reiser nemlig ut igjen rett over helgen:-(

Hvertfall... vi begynte med veldig tynn grøt, men hun klarte ikke helt dette med svelgingen. Skulle begynne med velling på flaske, men slik gikk det ikke.. Vi matet med skje. Hadde hørt at dette med tilvenning og svelging kunne ta lang tid, så vi stresset ikke med det. Fortsatte dagen etter, grøten ble litt tykkere, gikk bedre med svelgingen, 3 dagen gjorde vi grøten enda litt tykkere og hun hadde ingen problem med å svelge, Hun gapte til og med da skjeen kom mot munnen hennes:-) Artig å se hvordan hun har utviklet seg:-)

Fullammer enda, men nå får hun litt grøt i tillegg på kvelden, som en slags dessert da hun først får morsmelk. Kjøpte 4mnds grøt siden hun bare er 5mnd da, og hun spiser jo ikke så mye av det enda.. Det får vi begynne med for fullt om en månedstid.

Vi er vant med at hun bæsjer en gang i uken, men etter 3dager med grøt uten noenting ble vi litt betenkt.. men det kom tilslutt:-)

Er det vanlig at de ikke bæsjer flere ganger når de får grøt?

Vet dette er et teit spørsmål da barna er forskjellige, men lurer egentlig bare på hvordan det er for andre.. Bæsjer de mer når de får grøt?

Og en annen ting: Vi gir henne hvaregrøt, og nå lukter urinen hennes havre.. hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min bæsjet sjeldnere og fikk hardere klumper etter vi begynte med grøt.

Det med urinen er rart asså! hvis jeg spiser honnikorn en dag, lukter deg innmari søtt av urinen min etterpå :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...