Gå til innhold

Oktober: Nattmåltider


Nicita73

Anbefalte innlegg

Hvor ofte spiser babyene deres om natten? Min får to ganger i løpet av natten,tidligere kunne han sove til rundt 4 før han ville han mat, nå våkner han mellom 1 og 2, iog igjen mellom 5 og 6.

Jeg vet ikke om jeg gjør litt feil her, tror kanskje ikke det alltid er mat han våkner for første gangen, men han ligger å åler, sparker og stresser, og da går jeg automatiskut fra at han er sulten, jeg har bestemt meg for å prøve å overse det,for så lenge han ikke sutrer burde jeg bare la han ligge, men jeg får ikke sove selv, og da blir det til at jeg står opp å gir han mat. Spørs om jeg ikke gir ris til egen bak her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 ganger er nok ikke uvanlig. Min får også 1-2 ganger på natta. Har vært 2 lenge, men i det siste har han ikke våknet mer enn en gang. Så lenge de ikke får flere måltider med fast føde er det nok nødvendig å spise litt om natta også..Fatt mot, det er jo ikke så lenge til du kan starte:) Du kan jo prøve å bare gi ham smokk (hvis han tar det da..) og klappe ham litt på hodet i tilfelle han bare vil vite at du er der, men selv mater jeg min når han våkner..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inte ovanligt med 1-3 måltider per natt.. min førstfødda vaknade och ville ha mat två ggr på natten fram till han var ca. 6 mnd. Sen så ville han ha ett måltid fram tills han var 8 mnd. Sen dess har han sovit hela nætter. Aminda, vår nya lille skatt sover hela natten utan måltid o har gjort sen hon var tre mnd.. men det e ju vældigt individuellt.. hur barnen gør det. Men hon æter vældigt mkt under dagen. Om du vill kan du ju testa o få till fler mattillfællen under dagen o så om de gør så att den sover mer.. men ingen stress.

 

Ha det fint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie sover som regel hele natten. Fra kl 21/22 til 07/08. Men noen ganger vokner hun ca 05 og vil ha mat. Dette har hun gjort siden hun var 1,5 mnd. Begynnte å tulle litt etter hun fikk vaksinen men nå er hun tilbake til normalt gjenge igjen.

 

Fikk tips fra en aromaterapaut å dryppe 3 tråper lavendel på nattisen hennes og da begynte hun å sove hele natten, har prøvd uten men da vokner hun flere ganger. Snodig :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, nattis er nå i alle fall pysjamas eller nattdrakt om jeg forstår rett. Jeg bader tulla i badeskum med lavendel om kvelden (natusan sin) Lavendeldråper har de vel på helsekost og/eller apotek i alle fall. Lavendel er jo kjent sin "beroligene" effekt... Må prøve jeg og!!!! (Min våkner flere ganger om natten enda, alt fra 1-3ganger) Om du gir melk og han drikker den så er han vel sulten da? I og med at han våkner enda engang for mat senere, han sover vel over om han ikke er sulten. De er vel som oss, mer sulten noen ganger enn andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nattisen....pysjen hehe, da er jeg med. Er det noen spseielt sted man skal dryppe disse tro? Kan vel ikke dryppe de for nære ansiktet heller, da blir det vel for sterkt? Fant lavendeldråper i skapet i går, skal jammen prøve det i natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA :) ja nattisen er pysjen

Tar 2 dråper på innsiden bak, så en på hver side av åpningen forran. Det skal ikke dryppes direkte på huden da kan de få en allergisk reaksjon. *Håper det virker på deres babyer også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...