Gå til innhold

Kan noen på 1. trimester hjelpe en "stakkars" prøver??

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å bli gravid som dere skjønner og har vært veldig måteholden med alkohol de siste månedene og har vært total avhold fra EL til TR. Men nå er jeg litt lei.....

Har skikkelig humørsvingninger nå som jeg har hatt et par dager og mensmurringer og har IKM på mandag. Føler at mensen er på vei, men har lest at andre har trodd det samme og så er de gravide!

Har nå vært på butikken og kjøpt øl og skal på fest i kveld, men har nå kjempedårlig samvittighet i tilfelle jeg har en spire i magen......

Har ingen symptomer på graviditet, bare vanlig PMS!! (tror jeg:-))

HJELP!!!! hva ville dere ha gjort??? Kan jeg drikke litt, spiren har vel uansett ikke blodkontakt med meg enda?

Ønsker dere alle sammen lykke til og håper jeg snart kommer etter:-)

Det er veldig lærerikt å smuglese litt her inne!

Fortsetter under...

Jeg drakk to glass hvitvin før jeg fant ut at jeg var gravid, det var på nyttårsaften.

Jeg er litt sånn at jeg syns det er greit å leve som før til man finner ut at man er gravid. For meg tok det nesten to år å bli gravid, og jeg syns det er lenge å holde alkoholen på vent i tilfelle jeg skulle vært gravid. Når det er sagt så drikker jeg skjeldent og ikke så mye, men det hender da.

Hadde nok kost meg på fest var jeg deg, men du trenger vel ikke drikke så mye?

Lykke til, håper du får en spire i magen din snart :-)

Hei!

Jeg tror ikke du skal ha dårlig samvittighet for dette!

Du vet ikke om du er gravid enda, men selvfølgelig går det ann å drikke med måte:)

Er personlig totalt avhold nå når jeg vet jeg er gravid, men før jeg fant det ut drakk jeg alkohol, ja.

dra på fest å kos deg, mener jeg da.

Takk skal du ha:-)

Jeg skal gjøre dette så "riktig" at det nesten tipper over noen ganger.....med folat, vitaminer, ikke alkohol, spise sundt, trene osv...

Dette er jo vel og bra for meg selv også det, men en skal jo kose seg litt også, ellers blir det bare stress! Så tror jeg "kjøper" rådet ditt om å drikke litt:-)

Viste ikke at jeg var gravid å hadde innflyttningsfest. Drakk en del men merka jeg ble VEELDIG full på to øl og 3 drinker... Tålte da mer en det!!! Det samme gjorde venninna min å dattra hennes er det sjønneste på jord!! ikke noen problemer med sykdommer eller noe.

Annonse

Du kan ta det noen øl i helga, som du sier, det er ingen blodkontakt enda.

Jeg har vært forsiktig med alkohol mens vi prøver begge gangene. Etter 6 mnd. prøving har jeg "spandert" en fest, og tenkt "ja, ja, det blir vel ikke noe denne mnd. heller. PARTYYYY!". ......BEGGE gangene har det vist seg at jeg er gravid.

JA, jeg har hatt dårlig samvittighet. Men det gikk bra første gangen og jeg håper det går bra denne gangen også.

Hei, ta deg en fest! Dere deler uansett ikke blodbane ennå. Skal det være en trøst så var jeg uvitende gravid i jula, jeg spiste masse rakfisk, blåmuggost, drakk alkohol så og si hver dag i romjula (ikke full, men et par glass vin) - og jeg tar det med ro. Tok en prat med legen og hun sier også at jeg skal ta det med knusende ro. (svangerskapet er særdeles uplanlagt og det var ikke i mine villeste fantasier at jeg skulle være gravid nå...)

Forrige svangerskap drakk jeg også alkohol før jeg fant ut at jeg var gravid, ingen skade skjedd.

Mye bedre å slappe av litt og ikke stresse med det - tror ikke det hjelper i det hele tatt.

Lykke til med både fest og graviditet!

Bare for å avlive en seiglivet myte en gang for alle. Jeg ser flere her skriver at det ikke er noe problem å drikke alkohol i starten, fordi mor og foster angivelig "ikke har blodkontakt/blodbane ennå".

Dette er fullstendig feil.

Definisjonen på at man er blitt gravid, er at en befruktet eggcelle har boret seg fast i livmorveggen. Derfra får den all sin næring fra...nettopp livmora. Og næringa fra livmora kommer fra... mor. Alt det mor spiser/drikker fra det tidspunktet egget er festet i livmorveggen, påvirker leveforholdene til cellen som deler seg og blir til en baby.

Så er det selvsagt opp til den enkelte hvordan man vil forholde seg til det. Norske myndigheter anbefaler totalavhold fra man prøver å bli gravid. For meg er det et helt naturlig valg.

Jeg hadde en kjempefin kveld i går og er veldig fornøyd med meg selv!

Satt og nippa til et glass rødvin og en halv øl fra halv åtte til halv fire på natta og masse vann innimellom:-) Det rare var at jeg følte virkelig at jeg var på fest og drakk og koste meg! Jeg har overhodet ikke noen dårlig samvittighet, for det lille som jeg ikke merka antydning til i hodet, kan ikke noen eventuell liten spire ha noe vondt av! Med eller uten blodkontakt:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...