camillah 2 små Skrevet 19. januar 2007 #1 Del Skrevet 19. januar 2007 Heisann, alle sammen! Jeg har vært overvektig lenge før jeg ble gravid, men var igang med et treningsopplegg som gjorde at jeg gikk ned i vekt, sakte men sikkert. Nå etter jula, og etter at jeg fant ut at jeg var gravid, har jeg mistet helt kontrollen! Jeg spiser altfor mye! I dag har jeg spist en kjempesnickers, allerede, for eksempel, og noe sier meg at jeg kommer til å finne fram noe godt til i kveld, også! Hjeeelp... Er det noen som aner hvorfor jeg er så sulten hele tida, og hvorfor jeg ikke klarer å ta kontroll? Er det noen som har noen gode tips for hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7856449-hvorfor-er-jeg-s%C3%A5-sulten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebøllaspringmadrass Skrevet 19. januar 2007 #2 Del Skrevet 19. januar 2007 d er mange som får litt spisekick når de blir gravide.. jordmor fortalte meg at så lenge jeg spiste sundt så trengte jeg ikke spise noe mer for babyn.. fordi jeg hadde noe å ta av allerede.. babyn tar d den trenger, og da tærer den heller på deg.. sånn er målet mitt for å ikke gå opp masse under graviditeten... hvertfall som kan unngås.. noen går opp pga hormoner uansett hva de spiser... tips til hvordan ikke spise usundt er rett og slett å ikke ha usunn mat og snacks i huset.. ha heller masse fersk frukt.. vi har slutta helt med å ha godteri liggende i huset.. vi kjøper litt til lørdagen.. da kjøper vi en sånn mini pose med potetgull og kanskje en melkerull på deling eller noe sånt.. på den måten blir d ikke sånn at man dytter i seg en hel pose med potetgull eller sjokolade eller noe sånt.. et annet godt tips for ¨å ikke småspise, som jeg bruker.. er å drikke 3 glass vann hver gang jeg føler meg sulten mellom måltidene.. er jeg fortsatt sulten da spiser jeg en frukt.. jeg drikker og masse vann til måltidene.. da blir jeg fortere mett.. et annet triks jeg bruker for å spise saktere og ikke så mye er at jeg legger ned bestikket mens jeg tygger. .. og tygger maten godt.. jo, og det som kanskje er d viktigste som jeg har klart å gå ned masse på (før jeg ble gravid) er å slutte å drikke brus.. jeg har en regel på at brus drikker man kun en gang i uka, og da kjøper jeg kun en 0,5 flaske til hver av de som skal ha.. og det er det.. jeg gikk ned 10 kg på å slutte med brus.. d gjelder lett brus og. d er enda verre.. d er ikke sukker i det. men d er ingen god grunn til å drikke brus.. d er ingen ting der som trengs næringsmessig.. derfor kan man drikke 0,5l brus i uka.. 1 gang.. og da drikker man vanlig, med sukker.. og tro meg.. da koser man seg med brusen.. er man tørst og innom narvesen.. kjøp vann på flaske.. og isteden for bolle så kjøper man en banan.. dette er mine tips.. jeg har funnet ut at for meg så er d beste å ikke finne halv gode erstatninger for d gode.. lettvarianter og sånt.. men å heller ta det ut av hverdagen.. og legge det til kosekvelden.. en kveld i uka.. eller ingen.. og seff, er man i bursdag kan man spise kaker og sånt.. d er d usunne man eter i hverdagen man blir feit av.. ikke det til spessielle anledninger.. og d er ikke lov å si at hver dag er en grunn til å feire.. hehe.. så om du er sulten hele tida mens du er gravid.. så spis mat. lag f,eks en stor salatbolle du har i kjøleskapet.. hiv alle dressinger ut av huset og spis den som den er .. hver gang du er sulten.. eller frukt.. ikke spis godteri når du er sulten.. jeg spiser alltid lørdagsgodtet etter middagen.. når jeg er mett.. da trenger man ikke masse.. for man er jo mett... men koser seg med smakene:) dette er ingen fasit på hvordan gjøre ting.. d er bare sånn jeg har funnet ut at d funker på meg.. og jeg er spess nøye nå som jeg er gravid.. for å ikke gå opp til det jeg har veid før.. ville bare dele mine tips med deg.. lykke til klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7856449-hvorfor-er-jeg-s%C3%A5-sulten/#findComment-7856881 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå