Gå til innhold

Juni: Noen som har prøvd bæremeis enda?


Løvehjerte

Anbefalte innlegg

Vi tenkte å teste det ut nå i helgen (bare en liten tur), men jeg er litt usikker på hvor lenge han kan sitte/sove i den. Har en bæremeis hvor ungen sitter veldig stødig og fint, men så har jeg hørt at de helst bør kunne sitte selv før man setter dem i meis. Gutten min er 7 mnd og ganske ”sterk”, men sitter ikke helt selv enda. Noen som har synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke prøvd det enda jeg heller; men for en liten tur går det sikkert greit; han sier vel i fra selv når det er nok skal du se. Går jo å prøve! Fortell oss hvordan det gikk da; jeg har også lyst ut i marka uten vogn snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia

 

har ikke prøvd bæremeis enda, har ikke kjøpt, men skal d med engang jeg tror mini vil :) gler meg til å kunne gå tur i skogen uten vogn.

 

men si ifra korsen d går? e kjempe interesert i å hør om da gikk :)

korsen meis har du?

 

nån andre som kan kom m anbefaling før vi kjøp da?

tenkt litt på bergans sine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal avgi rapport etter helgen! Er spådd fint vær på Østlandet på søndag, så da blir det nok en tur ut i solen. :-)

 

Meisen er en Norrøna Barnemeis (10 l). Har bare lånt den av svigerinna mi for å teste ut før vi evt kjøper egen. Den er i alle fall et hav mer fancy enn den jeg satt i da jeg var liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja e har sett på me gru på dn knall orange spinkle greia e satt i (va ikke mye fancy nei), men e va nok fornøyd i den :) hehe

 

gler me tel å få hør kor da går.

 

E da nån som ska prøv se på pulk t påska eller før da? :) vurder da t lange skitura,

Vi hadd d da e va lita, men da hadd vi hund som drog pulken. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi begynte med pulk i jula da snuppa var 6 mnd. Hun sovnet med en gang hun kom nedi og sov med et stort smil på munnen. Tror hun koste seg fælt!!! Også har vi starta med akebrett (lite et med sele i). Hun er helt vill etter det og. Spesielt i nedoverbakker og når mamma later som vi krasjer : )

 

Kanskje prøve bæremeis idag?? Hmm, det tror jeg var en god idè!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noen tur på oss i helgen, dessverre... Jeg har blitt forkjøla, og da fristet det mer å sitte inne foran peisen! Men vi kommer heller sterkere tilbake!

 

Kommer nok til å kjøpe pulk snart også, og akkurat nå ser jeg at man kan vinne fjellpulk ved å delta på ett-eller-annet (annonse på siden her). Det skal jeg jammen gjøre.. :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, lettlurte meg trodde jeg bare kunne svare på noen spm, men man må faktisk tegne abb på Familie & Barn for å være med i trekningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker oss en bæremeis; var å kikka på nettet etter priser og modeller og fant dette på Bergans sine sider: "Barn må ikke bæres i bæremeis før de kan sette seg opp selv og sitte uten støtte. Klarer ditt barn å sitte uten støtte i 10 min. kan det sitte i bæremeisen i 10 min. Klarer barnet å sitte i 4 timer kan det sitte i bæremeisen i 4 timer. Generelt bør ikke barn bæres i bæremeis før de er ca. 9 måneder eller veier rundt 7 kg, men tidspunktet er veldig avhengig av ditt barns fysiske kapasitet. Maksimum belastning er 17 kg eller ca. 4 år gamle. Barnet må aldri plasseres i meisen og la den fungere som stol uten at en voksen holder i meisen."

 

Virker jo som gode rettningslinjer det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg trodde jeg hadde hørt også, og det høres jo fornuftig ut. Men gutten min veier jo over 8 kg.. Hmm.. tror jeg skal spørre på helsestasjonen, jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...