Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei vennen.

Hvordan går det med deg nå? Har tenkt så masse på deg og håper du har det litt bedre nå. Har dere tenkt noe fremover? Eller føler du det er for tidlig ennå? Jeg spør litt forsiktig..... Men jeg kjenner deg jo ganske godt nå, og vet du kommer deg opp på bena igjen og kan se fremover. Fy f***** du har vært igjennom mye nå. Du er virkelig sterk!!!! Du er et godt forbilde kjære deg:o)

Jeg går og venter på den j***********mensen. Er på dag 39 idag..... Aldri gått så lenge før..... Ikke er jeg gravid heller. Tok senest en test idag. Har jo bare en stor drøm, og det skulle være at den kunne være positiv og så kunne vi vært ferdig med alt dette.... At det kunne skje mirakler her og....Men det er nok for mye å be om... Skal nok igjennom mer først......

Har begynt i ny jobb da, så er nye prosjekter på gang. Kan fortelle om det på mail siden. Så har jo litt annet å tenke på. Men tankene er jo der hele tiden for det... Bare den j********** mensen kunne komme, så vi kan begynne å se frem til neste forsøk!!! Begynner jo på sprøyter på dag 2 når jeg får mensen neste gang igjen...... Men tar det 100 år før denne mensen kommer, så få jeg se om vi starter da, får se.....

Ønsker deg en god helg lille vennen min:o)

Maaaaaaaaaaaaaaaaange gode klemmer

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7855774-kj%C3%A6re-lenn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia vennen min :o)

Dette er som i de "gode gamle dager" ;o) Til Lenn fra Brumm og omvendt ;o) Herregud så lenge vi har vært her...føles som et helt liv...

Tusen takk for de fine ordene!! Veldig fint å høre at jeg er et forbilde. Tusen takk kjære venn :o)

Venter du på mensen ja?DAG 39?? Herregud....stakkars deg. Dette er tortur!! Noe så utrolig gørr og ikke minst irriterende!! Ingenting er vel mer forb***enn å vente når man skal i gang. Ja utrolig synd du ikke fikk positiv test - det hadde spart deg for mye slit! Forhåpentligvis :o))) Dritt-mens......

Med meg går det sakte men sikkert framover! Føler meg faktisk i OK form og kroppen leges raskt. Men det blir jo selvfølgelig mange tanker da... Blir så oppgitt og får denne overveldende følelsen av håpløshet innimellom. Lurer på hvordan alt dette skal ende til slutt.... Ja du har sikkert tenkt samme tankene selv når det har stått på som verst. Det er trist at vi skal slite sånn. Snakker på vegne av alle på siden her. Jeg blir så lei meg fordi så mange mislykkes gang på gang. Og andre derimot hopper på mannen og vips så har de en to-tre unger som perler på en snor. Sukk. Det er noe med denne rettferdigheten som ikke stemmer i det hele tatt.......

Vi har iallefall lært mye i denne prosessen.....Jeg er iallefall veldig forandret i forhold til tankegangen jeg hadde for en del år siden. Har fått en annen forståelse for de som sliter. Ikke bare med barnløshet men også andre ting. Å slite, enten det er med det ene eller det andre er ikke greit.......

Men så spennende med jobbprosjekter da!! Har det noe med JSA design eller? Blir spennende å høre!

Selv er jeg 100% sykemeldt. Har vært et tragisk år sånn sett, med mye sykemeldinger......Begynte jo i ny jobb i august og jobbet litt 100% så ble jeg 100% SM pga 2 forsøk som gikk til helv**** Etter det slo nakken seg vrang og jeg kom tilbake 50%. Og nå etter nyttår ble jeg gravid og ble SM 100%..... Ughh. Ikke noe gøy i det hele tatt når det krøller seg sånn.

Heldigvis har jeg en fantastisk flink og grei leder som er super :o) Takk til henne altså!! :o)

Det blir nok mer prøving ja, på den "vanlige" måten først tror jeg.

Hadde en lengre samtale med en overlege på sykehuset her i går kveld. det var så mye jeg lurte på......

Han sa at med en eggleder så kan faktisk den ene egglederen ta i mot egg fra begge sider! De hadde sett flere eksempler på at kvinner har hatt en eggleder og en eggstokk (på forskjellige sider) og blitt gravid! Dvs den venstre eggleder kan fange opp egg fra høyre etc... Helt utrolig!! Og deiiilig å høre!!

Legen sa også at det er godt mulig at forholdene i livmoren min vil bedres betraktelig nå som den ødelagte egglederen er vekk. Ofte når man går med en defekt EL så kommer det væske fra den, noe som gjør at forholdene i livmoren blir dårlige og egget ikke fester seg.

Han anbefalte meg også akupunktur eller fotsoneterapi!! Så jeg skal bestille aku nå. Så får vi se.

Har ikke snakket med St.Olav enda heller. Har ikke orket. Men skal ringe neste uke. Får putte meg inn i systemet igjen. Vi har tross alt liggende medisiner for 10 000 så..............

Men først får operasjonssårene bli 100% smertefrie. Det går ganske raskt framover nå synes jeg.

(De positive tankene kommer snikende igjen.......)

Vi snakkes igjen da vennen - takk igjen for koselig innlegg - ønsker deg og dine en kjempefin helg og la nå denne hersens mensen komme til deg nå da - slik at du slipper mer styr!! *Grrr*

Sint på dine vegne!! :o)

Stoooor klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7855774-kj%C3%A6re-lenn/#findComment-7856913
Del på andre sider

Hei min lille kjære venn!!!

Så kos med så lang melding:o) Ble glad jeg nå!!!!! Ja dette er virkelig "gode gamle dager"......ikke så gode kanskje...hehe. Men hadde jo ikke klart meg uten deg.... Føler vi nå har blitt kastet tilbake til der vi var..... Vente på mens oss......

Kjenner jeg er ordentlig frustrert og lei meg når denne mensen ikke kommer... Har jo aldri gått og ventet på den egentlig. Alltid kommet når den skal...... Og blir jo litt bekymret siden jeg skal vente helt til neste gang jeg får mensen, med sprøytene..... Brumm-mannen og jeg skal til Roma i mai, og da vi bestemte dette tenkte jeg at jeg var 6mnd på vei..... Det er jeg jo ihvertfall ikke...Men ville jo vært dumt om alt blir ødelagt pga et forsøk.... Det viktigste er jo forsøket....Men vi har jo snakket i så mange år om å reise dit....og ikke bestilt noen reise pga denne prøvingen.. "kanskje jeg er gravid" osv..... Men fant jo ut etter en stund at en ikke kan tenke sånn, men planlegge forde. Regnet jo med jeg skulle bli gravid innen 3 forsøk, så da ville jo termin bli på sommeren en gang. Så vi tenkte det ville vært kos med en romantisk tur i mai, da det ikke ville bli den store sommerferien... Og jeg har ikke så lyst til å fly før jeg er 3mnd på vei heller...... Så da blir jeg bare oppgitt og dritt lei egentlig....

Tanken på at dette er det siste forsøket også.....ååååå hjelp meg, vet ikke hvor lenge jeg orker dette. Om det tar lang tid før jeg får mensen, har vi jo snakket om å starte på sprøyter når den første mensen kommer. Har kjøpt medisiner og alt er klart i kjøleskapet:o) Skal på jentetur neste helg, så kommer mensen etter den turen, starter jeg nok. Gidder ikke å ødelegge den turen med sprøyter.

Det er kjempe bra at du føler deg bedre og at det går fremover!!! Jeg blir så utrolig glad når jeg leser det!!! Det er godt du er så sterk!!!

Men jeg tenker jo ordet håpløshet jeg og....og lurer på hvor alt skal ende.... Hvordan alt blir til slutt.... Da vi startet med prøverørs-prosessen "visste" jeg at vi ville bli gravide på et av forsøkene, men jeg mister jo litt troen da...... Bare at jeg ikke har blitt gravid én gang på 2 og et halvt år, er ganske skremmende..... Da må det jo være noe som ikke stemmer.... Jeg som ble gravid bare jeg så på en eggløsningstest.....

men det er jo godt du har fjernet den ene egglederen. Det at det kommer væske fra en defekt eggleder slik at forholdene blir dårlig i livmor,det var jo interessant!!!! Jeg har også blitt fortalt av leger at egglederen på den ene siden kan fange opp egg fra motsatt side. Men dette er BARE når den gjennværende egglederen fungerer som den skal. Og dette kan bare finnes ut via lapraskopi. Da jeg tok røntgen og skylte egglederen min, sa legen at den var åpen,men det kunne se ut som om den lå i klem. Om den ligger i klem, kan den IKKE fange opp egg fra motsatt side..... Det bekrefter jo det at vi ikke har blitt gravide på egen hånd. Så jeg tror ikke min gjenværende eggleder fungerer som den skal. SÅÅÅ lett jeg ble gravid før exu.......og etter de fjernet egglederen har jo ingen ting skjedd. Jeg velger å tro at hadde min gjenværende eggleder fungert som den skulle, hadde jeg klart å bli gravid på egen hånd....

Men skjønner jo ikke hvorfor det ikke har fungert på ivf heller....

Ja det er jo spennende med akupunktur. Kanskje du burde begynne behandling ganske raskt, så kanskje han da får ordnet med generelle ting i kroppen? Ikke bare det fokuset som blir gjort rett før et forsøk. Jeg går til en ny akupunktør nå. Spesialist innen kinesisk medisin og akupunktur. Har troen på han. Går dit en gang i uken nå, for å ordne på alt annet i kroppen. Det burde jo kanskje legge forholdene til rette for et forsøk. Men da burde vel mensen kommet når den skulle og..... Får høre med han imorgen:o)

Ønsker deg lykke til med samtale med St.Olavs til uken. Fint at du kommer inn i systemet igjen:o) Vet du hvor lenge du må vente for å prøve å bli gravid igjen? Også på vanlig måte? Om en må bruke prevensjon først, til alt er grodd? Er veldig spent på deres vegne nå lille venn:o) Kanskje det er meningen at vi skal bli gravide samtidig!!! hihi. Du får si fra når du kan komme til Oslo en tur da!!!

Nå skal vi ut å gå tur, og ake!!!

Ha en fortsatt fin søndag til dere:o)

Mange klemmer

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7855774-kj%C3%A6re-lenn/#findComment-7876605
Del på andre sider

Hm......

Nå har jeg snakket med St.Olav og hun syntes IKKE jeg skulle vente mange månedene med å komme inn i systemet igjen....

Planen er å ringe når mensen kommer så får vi avtale nærmere.

Jeg nevnte på å vente ca 4 måneder, men det syntes hun ble for lenge... Stønn! Hvorfor skal det være så vanskelig da?? Må da være opp til meg når jeg vil starte på igjen?

jeg sa at jeg overhodet ikke var klar for å begynne på medisiner igjen nå og det skjønte hun da....

Er så usikker på når vi kan prøve igjen....Legen som opererte meg på sykehuset sa at vi kan bare sette i gang om en måned eller 2. Men hva vil det si? At vi skal vente til neste mens kommer og SÅ begynne? Det er jo kjempevanskelig å finne EL før mensen er tilbake da.....

Men det er sikkert lurest å vente en mens. Åååå har ikke tålmodighet til dette her, jeg!! ;o)

*Huff*

Husker du hvordan det var med dere, da du fjermet eggleder? Måtte dere vente med sex og evt hvor lenge? Og hvor lenge var det til dere kunne forsøke igjen...?

Operasjonen har jo forsåvidt ikke berørt livmoren, så den er jo fin. Så det er jo ikke noe utskrapning som skal gå i orden heller... Men det er kanskje noe arrvev ifbm egglederen...?

Jaja over til deg!

Håper virkelig den hersens mensen kan komme snart! Noe så frustrerende å vente på den!! Arrghh. Skikkelig terror. Æsj!! :o(

Ja det kan nok tyde på at den venstre egglederen din ikke fungerer optimalt,men jeg begynte å tenke på det som legene sa til meg på sykehuset. At en defekt eggleder kan forkludre forholdene i livmoren slik at befruktede egg får store problemer med å feste seg....

Det var iallefall det svaret jeg fikk, for en defekt eggleder kan avgi væske som renner ut i livmoren.......... Fikk nesten inntruykk av at da var det bedre å ikke ha eggledere, hvis de likevel var ødelagte.....

Men jeg vet jo ikke. Du har kanskje snakket med legen din om den venstre egglederen.....

Jeg blir iallefall overrasket over at jeg stadig får lære noe nytt om kroppen...kommer stadig nye opplysninger som jeg bare må riste på hodet av.... Kan liksom ikke stole helt på legene synes jeg..... Noen sier ditt og andre sier datt, hva skal man tro da??

Nå sendre jeg deg iallefall masse energi og håper at mensen dukker opp så snart som mulig. Nemlig!!

Ha en fin dag vennen - og takk for at du fins :o)

Klemmer fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7855774-kj%C3%A6re-lenn/#findComment-7888508
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...