Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg meldte meg arbledig litt senere enn jeg burde, og risikerer og ikke få fødselspenger..veldig irriteredne! Og det kan faktisk være snakk om et par dager unna.

Trygdekontoret er i tvil om akkurat denne situasjonen, og har brukt tre dager siden jeg spurte på å finne det ut. Det er også veldig irriterende!

Er det noen som har vært borti det samme??......

Meldte meg arb.ledig 21.des, og går ut i permisjon 26.juni.(altså 6mnd 5 dg)

Gjelder utregningen fra den dagen jeg meldte meg eller fra den dagen jeg fikk betaling fra? Det står på papiret fra nav at ventetid er dager en ikke får dagpenger for, men jeg fikk jo innvilget fra 21.des.

Kjempefint om du svarer hvis du vet. Tenker nesten ikke på annet disse dagene, er snakk om så store forskjeller fra engangssummen.

Har spurt om dette her tidligere også, men prøver igjen...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7855746-f%C3%B8dselspengerarbledig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fra den dagen du har inntekt. Alle har minimum 5 dager uten penger fra den dagen du er arbeidsledig/melder deg arbeidsledig. Lørdag og søndag teller ikke. Så om du meldte deg arbeidsledig den 21.desember begynte du ikke å få penger før den 28.desember og det er fra denne dagen du skal regne.

Men hadde du ikke inntekt før du meldte deg arbeidsledig?

Hvis ikke mangler du nok en del dager.

jeg er enig med anonym her... deler av min opptjeningsperiode er som arbeidsledig med dagpenger, og jeg fikk fra første dag MED penger ikke fra de ble innvilget.

Du har ikke jobbet en uke eller noe før i løpet av oktober/november da? Det trenger jo ikke være sammenhengende vet du.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...