Gå til innhold

innvendig ulttralyd...

Anbefalte innlegg

noen som hvet hvor man kan gjøre det, bor i oslo, men flyttet nettopp hit...så er ikke så kjent enda...kan helsesøster/jormor gjøre der..noen som har erfaringer med det, gjorde der vondt?jeg er 10 uker og noen dager på vei...går det an og ta utvendig ultralyd da?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7855649-innvendig-ulttralyd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du! Bor ikke i Oslo så jeg vet ikke hvor du kan ta det, men jeg fikk tilbudt og skal også ta utv UL hos fastlegen min på førstkommende tirsdag, og da er jeg 10+2. Hva jeg får se vet jeg ikke , men noe må man jo kunne se. Legen min sa det var veldig vanlig i bla tyskland å ta UL rundt uke 12. Så da gjør jeg det. Men jeg tror ikke alle legekontor har det. Sikkert noen andre som vet mer her!

Lykke til!

Du kan ta innvendig UL på Majorstua klinikken. Der har de også 3D UL, og du får med et fargebilde av den lille spiren hjem. Koster 1200 kr. For mer info se her www.majorstuaklinikken.no

De ligger rett ved siden av t-banestasjonen på Majorstua, så veldig lettvint å komme til.

Tror det vanligste er å ta innvendig UL fram til uke 12, da ser man visst best innnfra. Jeg var der i uke 7, og da så jeg tydelig hjertet som slo, og fikk også høre det på høytaler. Stort!

Jeg er veldig redd for GU, så synes ikke innvendig UL var all verden, men det er jo verdt det. Tror de fleste andre damer synes det er greit. Og det er ikke vondt. Du får en slags metallstav (ikke stor!) opp inni deg og det er det.

Lykke til, uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...