Gå til innhold

Oktobermammaene fra BIM .. er dere her ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

på tide med en ny tråd vel?

Hvordan gikk fødslene deres?

Her tok det tid.. starta med 10 min mellom riene onsdag kveld og han kom fredag kl 1520.. når de tok vannet fosset han ut;)

lystgass var fine greier,, he he.. var så sliten etter 2 døgn uten søvn ..

sambo sovna ved siden av meg .. og godt var det,så han var litt uthvilt da det hele satte skikkelg i gang,,,Jeg hadde jo bekkenløsning som dere sikkert husker ,,, men rett etter fødselen reiste jeg meg opp og gikk i dusjen alene;) deilig:)

er nesten bra i bekkent nå.. trener for fullt igjen og går mange lange turer.. det er såå deilig å være mamma..

Helt rått å stå på sykehuset med fullmånen lysende på oss...

*kom en tåre nå ja*

Sukk sukk... er så lykkelig ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei min lille ble født 15 okt;) og han er supersøt seff;)

fødselen gikk over all forventning.. tok en og en halv time fra vi var på sykehus til han kom ut;)

ikke noe bedøvelse eller revning;)

Skrevet

så bra da..:) Så at du var kommet hit i dag,men har ikke sett nicket før nå.. husker deg jo fra BIM da.. Håper alle henger seg på.. hadde vært morro å høre... jeg gikk litt i tåka i resten av perioden..he he så jeg fikk ike me meg alle fødslene etter min;)

ahdde en mini rift og ett pynte sting.. ..:)

Skrevet

Caroline ble født mandag 23 okt, dagen før termin. Hun kom 1/2 7 på morgenen. Riene begynte natt til søndag, men fikk heldigvis sovet noen timer (takk og lov for det!!!). Dro på sykehuset sønag morgen fordi jeg blødde. Det var tegningsblødning og åpningen var 2 cm. Dro hjem og hadde rier hele dagen. De var ikke spesielt vonde, bare veldig plagsomme. Utover kvelden begynte det å ble veeeldig vondt så i 1/2 12 tida på søndag kveld dro vi til sykehuset igjen. Jordmor sjekket åpningen. 2 cm!! Begynte nesten å grine... Fikk slappet av litt noen timer og kl 1/2 2 var det blitt 5-6 cm! Så begynte de verste timene i mitt liv! Dette var tredje fødselen min men absolutt den verste. Det gikk så tregt og det var så voooondt. Jordmor tok vannet og da ble det enda verre. Jordmor spurte mange ganger om jeg hadde trykketrang, men jeg hadde ikke det i det hele tatt!!! Måtte presse henne ut på godviljen, og det er det verste jeg har vært med på noen gang. Hun satt høyt oppe og ville ikke komme ned. Det ble nesten hastekeisersnitt. Slapp heldigvis det, for til slutt kom hun nedover. Ut kom hun, perfekt og 3405 g/48 cm.

Sleit også med amminga i starten. Fikk betennelse, sår og masse feber. Men nå går det veldig bra! Og det er deilig å være trebarnsmamma!

Skrevet

Hei, William kom til verden den 14 oktober, 3 dager før termin.

Selve fødselen gikk kjempegreit, varte bare 5 1/2 time. Det verste var at jeg hadde kynnere i 38 timer før fødselen startet.

Fikk lystgass og det fungerte kjempebra, brukte akupunktur for

å få fødselen i gang pga disse kynnerne.

Vi var heldige at han kom før termin for han fikk en litt tøff start, det viste seg at vannet var lekket ut litt etter litt og på slutten hadde det vært helt tomt for fostervann og han hadde heller ikke fått i seg noen næring. Han måtte få mme med en gang så han ikke skulle bli mindre. Jordmor sa at det kunne gått veldig galt hvis han ikke hadde kommet når han kom siden det allerede hadde vært tomt for fostervann en stund. Hun sa at hun hadde fikk sjokk når han ble født siden han var full av bek og var mye mindre enn hun hadde trodd, hun måtte ha første hjelp på han for at han skulle begynne å puste, måtte suge bek ut av magen og lungene.

Nå er alt kjempebra, fullammer og han vokser masse :)

Storkoser oss

Kunne ikke vært lykkeligere, deilig å være mamma !!!

Skrevet

jeg var oktobermamma inntil jeg ble satt i gang i september. 4,5 uker før tiden. (liten jente i oktober var nicket på bim) tok et døgn med ti harde timer på drypp før alt endte i hastesnitt for jenta måtte ut. men den opplevelsen er glemt og jeg koser meg utrolig med jenta mi. er så stort ¨å være mamma!

Skrevet

hei igjen;) så bar at det er fler av oss som har funnet veien inn hit da;)

blir jo avhengig av dette he he:)

nå tar jeg litt vin og koser meg:)

klem

Skrevet

Riene startet onsdag og han var ute natt til søndag 22.10 kl. 02.45. Var utrolig sliten men gud så deilig det var å være ferdig og få holde gullet i armene mine :) Mistet melka etter 6 uker så nå er det erstatning som gjelder og mini vokser og trives, smiler og har begynt å le litt (verdens vakreste lyd selvfølgelig). Han sover hele natten fra 19-8 (da vekker jeg han) uten mat så det er utrolig deilig, dagen er det mindre søvn, kun et par-tre lurer i løpet av dagen. Det er helt herlig å være mamma!!! Nå vet jeg hva det vil si å være fulkomment lykkelig :)

Skrevet

Ja, og het Håpefull86 på BIM :)

Skrevet

ja:)

alle som sa at de har funnet menina med livet etter at de fikk barn skjlnner jeg nå;)

dt er jo helt sant;)

deilig;)

Skrevet

Ja,jeg..Jeg kalte meg for oktober-prins,tror jeg det var;) Hærlig å være mamma!!!! Får ikke tid til å skrive så mye nå...Må puppe...;)

Skrevet

Jeg er her :))

Skrevet

Hei

Skulle vært oktobermamma, men ble julimamma isteden.

Var ikke veldig aktiv på BIM, men var mye inne og leste.

Gikk i fødsel i uke 29, og han ble tatt med hastesnitt. Etter ni uker på sykehus fikk vi han endelig hjem. en skikkelig kose gutt, som helst ville ligget ved puppen hele tiden om han fikk lov. (Fullammer og er nok litt smokk også:) Alt er bra med minsten, og han følger deres små i utvikling slik han skal!

Den gang var jeg: Blir det et søsken?

Skrevet

Hei hei damer....kjekk tråd!

Deilige Tuva kom 25.okt. Dagen før termin. Ho vog 3230g og var 51cm lang. Fødselen gjekk fort( vèl 2t) og greit, men var selfølgelig vond!Seier som over at lystgass gjer susen:) Ingen rifter. Etter tre dagar var vi heime igjen, og no nikosa vi oss!!! Er allerede begynt å kvi meg te å beg å jobbe igjen, sjøl om det ikkje blir FØR okt:\

Ho legg seg i ni tida, mat nokre gangar om natta, og opp i 8 tia. Søv gode lurar på dagen, men merkar ho er meir våken på ettermiddag\kveld.

Er ei blid og roleg tøtte. Skikkelig sjarmtroll. Ho diggar "klappe, klappe søte", "ro, ro ro din båt", og "ro til fiskeskjær". Då kjem det deilige hvin, og noko som liknar latter:) Finst det noke deiligare?? Har en sterk nakke, og liknar titten tei når ho trenar på magen;)

No veg ho godt over 6 kg....olle bolle:)Ska bli spennande å sjå eksakte mål på 3mnd kontrl.

Det er toppen av lykke og være mamma til to!!

Lykke til folkens:)

Skrevet

Får legge inn fødselhistorie også da.. :))

Etter et drøyt døgn, 3 vaktskift, en jordmor som ikke kunne jobben sin, så fant en lege ut at babyen sto skjevt i bekkenet og ikke kunne komme ut. Så da hadde jeg ligget i full fødsel en evighet, hadde full åpning, jordmor hadde tatt vannet, nektet meg epiduralen legen hadde satt og kjørt på med drypp for å få ekstra rier til ingen nytte!! Etter rier hvert minutt i flere timer begynte jeg å spy som en gris og snille-legen ble tilkalt.

Mandag 30.10 klokken 23.05 ble lille Linea født med hastekeisersnitt på a-hus. Snille-legen som til slutt undersøkte meg fant jo ut at ungen sto skjevt og kjørte meg rett ned på operasjonstua og utførte keisersnittet selv (ja med personalet der nede også da, selvfølgelig:)!!

Men det hele endte godt til slutt og det gikk kjempefint å ta keisersnitt. Jeg var oppe og dusjet tidlig neste morgen, så tok ikke så lang tid før jeg var på bena.

Den lille jenta mi var 3465 gram og 49 cm og er en liten engel med mørkt hår :))

Skrevet

Heihei!

Jeg hadde termin 19. september jeg da, men gutten hadde det ikke travelt, så han ventet 15 dager til, og ble dermed født 4.okt.

Fødselen tok kun 2,5 time (så han fikk det travelt til slutt...), vannet gikk, og samtidig startet riene for fullt. Hadde da kun 1 cm åpning, men en liten time etterpå hadde jeg 8 cm åpning. Fikk lystgass og akupunktur.. Synes hele fødselen var en flott opplevelse, har ikke tenkt tilbake på den som vond i hele tatt. Så jeg gruer meg ikke til eventuelt flere fødsler..

Nå koser vi oss hjemme, og det er helt skjønt.. Han er verdens nydeligste, og er snill og blid hele tiden. Føler meg som verdens heldigste :)

Skrevet

Hei hei:)

Husker deg godt 7 oktober, jeg hadde jo termin 8:)

Sniker meg inn på denne tråden jeg... Var ikke så aktiv på oktober-trådene på bim, for jeg visste jo at det ble pl.l ks i september i stedet. Ville ikke blande meg, rub it in- liksom.. Husker hvor lei dere var på slutten, og jeg satt der og sneik i køen...

Snuppa mi kom som sagt med planlagt ks, og godt var det:) Fødselsangsten tok helt overhånd, og den sitter der enda dessverre. Klarte ikke tanken på å føde, og slet virkelig med det. Hadde bekkenløsning, og krykkene og bim var lenge mine aller beste venner;)

Ks gikk bra, fin fødselsopplevelse, alle var så greie med meg. Fikk ikke ha henne liggende på brystet da.. Snuppa slet litt med pusten, så måtte bytte sykehus, overvåkes i kuvøse osv. Føltes mye mer dramatisk enn det faktisk var, da hun kom frem på det andre sykehuset, var hun nesten helt i orden. hun ble på nyfødtintensiv over natten, og jeg savnet henne veldig. Fikk pumpet litt på kvelden, og ammet dagen etterpå. Ammingen kom greit i gang, så det gikk veldig bra.

Bekkenløsningen forsvant 95% på sykehuset, det hjalp å få rettet ut ryggen + at hormonene forsvant. Er frisk nå, og koser meg masse med snuppa, og det å kunne gå tur. Gikk milelange turer i begynnelsen, hadde sååå mye å ta igjen:)

Skrevet

Så kjekt du laget en tråd her inne også!!!!! Vi snakket mye sammen på BIM, og det var gøy!!!

Fikk min lille søte Lycke den 13 oktober,en dag etter termin! Vannet gikk to dager før, og ble satt på drypp! Fødselen tok lang tid, mye styr med hjertelyd så det var lege sammen med meg på føden! Måtte puste inn surstoff i hele slutten, ligge med kateter, elektroder inn og alt!! Var ganske skummelt, men har begynt å komme over det nå!!!

De 2 første månedene med Lycke var ganske stress...Hun ville ikke ligge alene, sove alene,bare holdt og bysset på. samsov også ganske lenge....hun gråt mye,prøvde kiropraktor,men hjalp ikke noe særlig!

Men plutselig var det greit å sove alene den dagen vi innførte kosepute. og nå begynner det å komme rutiner her!!!!

Så mye kjekkere nå,leker masse,smiler og pludrer!!!

Skrevet

Hei oktobermammaer...

Lille julie kom 8 oktober, 4 dager etter termin. Fødselen var lang og vond, i tillegg til at jeg revnet mye. Men da den lille søte jenta mi kom ut var alt så veldig verdt det... Jeg nyter virkelig å være mamma nå. Var ufattelig sliten i begynnelsen, og to brystbetennelser gjorde ikke saken så veldig mye bedre. Men jeg ammer fortsatt og nå er virkelig alt helt fantastisk bra. Hun smiler og ler, og er bare verdens søteste baby selvfølgelig... :-)

Jeg har ikke vært så veldig flink til å trene fram til nå pga mye vondt nedentil, men denne uken har det blitt 2 turer på SATS så nå tar det vel seg litt opp. Koselig med denne oktobertråden. Artig å følge hverandres babyer litt. Det skjer jo så mye spennende framover...

Skrevet

HAdde termin 28 oktober, fikk Noah 21 oktober. Vannet gikk kl 16.30, ikke noe rier men siden hodet ikke var festet fikk vi komme inn til riksen. Etter en time ca begynte riene ta seg opp og 20.53 kom Noah til verlden. 3850g og 53 cm, stor fin gutt. Etter fødseln begynte jeg å blø masse, det hadde blitt igjen en del av morkaken i livmoren uten at de hadde blitt oppdaget. Blødde godt over 2 liter under natten før jeg fikk en utskrapning, UTEN bedøvelse takk skal dere ha!

Men etter noen dager var alt fint og vi fikk komme hjem til pappa og storesyster. KOS!

Skrevet

Jeg fikk min lille prins til verden 3.oktober, hadde termin 16.oktober. Fødselen min måtte settes i gang for fostervannet hadde begynt å lekke.. jeg ble satt i gang om morgenen i nitiden.. jeg lå i sykesengen å så på tv, spiste mat å trodde at ingenting skjedde.. da legen kom inn for å sjekke i ett tiden lurte hun på når jeg var tenkt å si i fra at jeg måtte få fødestue, jeg hadde 4cm åpning.. kvart over fire var fødselen over. Den gikk kjempefint.

Nå er jeg en kjempe stolt mamma! Nyter permisjonen!!

Skrevet

Sukk.. skulle nå vært en oktober-mamma jeg også da... Men men.. Det ville han ikke være med på gitt..

Skrevet

Hva mener du Fantasiløs? Ikke noe galt som skjedde vel?? (er sikkert ikke helt med nå jeg )

Skrevet

Neida.. Bare gutten vår som ville vente til 7 november med å komme, når vi ventet han 25.oktober!

Skrevet

Skulle jo egentlig bli oktobermamma, men ble såvidt septembermamma ;o) Var en av de som fikk innvilga den første fødesøknaden ;o) Og en av de mange som hadde termin 12.oktober ;o)

Fødselshistorine min er laaang og den er her for de som har lyst å lese ;o):

http://www.barnimagen.com/forum/thread/7200568

Snuppa er nå blitt 3,5 mnd og vi storkoser oss hjemme sammen med storesøster som snart blir 3 ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...