Gå til innhold

Et spørsmål til dere som ammer:) vær så snill å svar;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags prevensjon bruker dere? Jeg bruker cerazette,men vil slutte fordi jeg er bare kvalm,surog blodig....=/

Men man kan jo ikke bruke vanlig p-piller når man ammer? Så hva er alternativene? Vil forhøre meg litt før jeg evnt. bestiller legetime...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker hormonspiral, og det funker utmerket. Har ikke hatt mensen enda.. Var bare antydning til litt flekker den første måneden etter at jeg fikk satt den inn ( 12 uker etter fødsel).. etter det ingenting.. er jo riktignok bare 2mnd siden jeg fikk den, men likevel,,, ingen smerter og ingen blødning -deilig:-)

Kan ikke bruke noe form for minipille, for jeg hadde ikke klart å ta den til tilnærme samme tid hver dag. Kondom liker vi ikke...

Så h.spiralen anbefales herfra:-) KAn jo bare ta den ut om dere skal ha flere barn, funker på samme måte som p.piller i såmåte...

Skrevet

Alternativene er vel en annen type minipille, spiral eller kondom.

Skrevet

Bruker også hormonspiral - med samme erfaringene som innlegger ovenfor her :)

Brukte også cerazette etter jeg fikk mitt første barn, men det ble bare rot. Jeg sluttet på dem etter en stund og vi brukte kondom frem til jeg sluttet å amme og kunne bruke p-piller igjen. Nå etter barn nr 2 velger jeg hormonspiral fordi jeg mest sannsynlig ikke skal ha flere barn...

Skrevet

Kobberspiral er jo uten hormoner, den har jeg brukt og har vært superfornøyd. Litt økt blødning, men det har det vært verdt for min del.

Skrevet

er spiral noe man setter ut og inn selv eller må en lege gjøre det?

Har skreva nok på et par år jeg nå synes jeg så....

:P

så man kan bruke hormonspiral når man ammer altså?:)

HI

Skrevet

..og er d vondt å få satt den inn? =/

Skrevet

Jeg hr også hormonspiral, satte den inn forrige fredag, og har ikke hatt noen blødninger etter det.

Man må sette den inn hos legen/ gynekologen din, da den plasseres i livmora. Man skal kunne sette den inn etter 6 uker, selvom legen min ikke anbefale at den blir satt inn før etter 10.

Jeg fikk sterke menstrasjonssmerter i ryggen den dagen jeg satte den inn, men de var over til dagen etter. Nå har jeg en livmor som er veldig langt bak, og det er grunnen til at jeg har store smerter ved menstrasjon, og antaglig også smerter ved innsettelse av spiralen.

Skrevet

Vi bruker kondom vi. Javisst er det litt kjipt, men det synes jeg piller er også. Det er jo uansett bare for en periode, så jeg synes det er greit.

Skrevet

jeg bruker conludog eller noe sånt..er minipille...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...