Gå til innhold

16 mnd. og spiser bare babymat!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstemann i huset er en sær liten tass; han vil KUN spise 6 mnd. glassmat til middag! Trodde lenge det var konsistensen som gjorde at han ikke ville ha 8 eller 12 mnd. maten, men ettersom både brød, frukt og lignende går ned i biter uten problem, så må det jo være noe annet prinsen har å utsette på maten! Jeg har forsøkt utallige ganger å lage mat selv til han, har prøvd både å mose den helt, og gi den i biter, la han spise selv; men NEI! Han SMAKER ikke på det en gang! Det merkelige er at om vi prøver å "lure" i han 8 mnd. maten eller det hjemmelagede, så kniper han munnen sammen og rister å hodet! Fatter ikke hvordan han vet hva vi har i skåla før han har smakt?

Noen som kan gi meg noen tips og råd? Hadde vært så mye enklere om han hadde spist det vi spiser til middag, og ikke den ekle gugga på glass!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv en gradvis tilvenning med å blande mer og mer most potet, pasta, ris eller grønnsaker inn i ferdigmaten.

Skrevet

Om det er noe trøst så har vi og en liten særing som og vil ha de 6 mnds glassene....det hender en sjelden gang hun vil ha 8 mnds glasset som heter favoritt gryte med kalkun..men stort sett er det kun 2 6 mnds glass som duger...

men...hun spiser nå noen middagsretter som vi spiser og...endelig...hun elsker lapskaus, fiskeboller i hvit saus og poteter og gulerøtter og spaghetti og ris..med eller uten saus..helst naturell eller med smør...

Vi satte en tallerken med ris foran hun og lot hun spise med hender og skje...elsket det...samme med spaghetti...

lapskaus til hun er rett og slett sånn frossen lapskaus blanding fra kiwi..og koker med litt grønnsaksbuljong....moser det litt...og lar hun spise selv...det går ned på høykant!

Lykke til

Skrevet

Sitter han og spiser middag sammen med dere? Min minstemann skal ha min mat når vi sitter i sammen og spiser.

Du kan også prøve å gi han en skje med maten han vil ha og neste skje med litt av favoritten og neste sje med noe annet.

Men det aller viktigste er at han har mat glede, så ikke press han vist han ikke vil.

Han spiser sikkert annen mat når han er moden til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...