Gå til innhold

Trene med mage.... :-)

Lilleprins og mamma

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en ergometersykkel i høst - like etter at jeg fant ut at jeg var gravid. Hadde så en periode på 10-12 uker hvor jeg var kvalm døgnet rundt. Og siden så har sykkelen stått der urørt.

Når er jeg i veldig fin form og tenkte at jeg skulle hive meg rundt for å forsøkt å trene litt. Er bare så usikker på hvor mye jeg bør trene. Er nå i uke 25 og magen blir jo ikke akkurat noe mindre.

Noen andre av dere som trener eller har erfaring med dette? :-)

Fortsetter under...

Jeg har trena på ergometersykkel i mange år. Gjorde det i de tre første mnd i svangerskapet, men følte sånn ubehag nedentil og i magen at jeg måtte gi meg. Men har gått mange, raske, lange gåturer på 1 - 1 1/2 time, gikk kjempefint helt til jul. Da fikk jeg så mye kynnere og vondt i magen at jeg turde ikke lenger. Var 7 mnd på vei da. Nå tar jeg det bare med ro, klarer ikke å legge ut på tur, for babyen har lagt seg med hodet nede, muligens festet, så det er håpløst å trene noe. Men - gleder meg til Lillegutten er født ; da skal jeg gå mange lange turer.

Det er greit å trene, men man må bare kjenne etter på kroppen hva man kan gjøre.

Hei! Jeg har fått beskjed av jordmor om at det går greit å trene så mye man selv vil, så lenge du ikke føler noe ubehag. Har begynt på vann aerobic, og det eneste treneren der sier er at jeg må være litt forsiktig med hopp.

Selv synes jeg magen kom litt i veien når jeg satt på sykkel, følte at den presset for mye nedover og det var litt ubehagelig (jordmoren anbefalte dog spinning, og sa at dette var veldig fin trening når man var gravid), så jeg holder meg til tredemølle :-). Dog, har vært noen uker siden jeg har trent nå, så du ga meg litt dårlig samvittighet. Får begynne igjen til neste uke!

Takk for svar på innlegget! Det var ikke meningen å gi noen dårlig samvittighet for at de ikke trener :-)

Forsøkte å sykle nå litt i helgen og helt enig - mangen kommer i veien og jeg får noen ubehagelige smerter nederst i magen. Så da blir det nok ingen sykling på meg med det første. Men gå turer det går greit. Det skal jeg gjøre så lenge jeg orker... og helsa tillater det.

Vann-aerobic hørtes jo herlig ut. Det skal jeg sjekke ut om det finnes i nærhete her.

Skal prøve å få gått noen turer til uken. Men det er ikke så lett å få rompa opp av stolen... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...